۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴

هلاکت تروریست‌ها در مناطق مختلف دمشق

ارتش سوریه در نبرد با عناصر مسلح در مناطق مختلف این کشور شمار زیادی از آنها را به هلاکت رساند و بخش‌هایی را از کنترل تروریست ها خارج کرد.
کد خبر : ۲۱۰۸۴۳
صراط: ارتش سوریه در نبرد با عناصر مسلح در مناطق مختلف این کشور شمار زیادی از آنها را به هلاکت رساند و بخش‌هایی را از کنترل تروریست ها خارج کرد.

به نقل از پایگاه خبری العهد، ارتش سوریه یک خودروی عناصر مسلح را با یک فروند موشک هدایت شده هنگام عزیمت از منطقه میدعا به سمت منطقه الضمیر هدف قرار داده و سرنشینان را به همراه زخمی های عناصر مسلح در آن را به هلاکت رساند.

این خودرو عناصر مسلح برای تخلیه اجساد و زخمی های خود که در کمین ارتش سوریه گرفتار شده بودند، عزیمت کرده بود که هدف موشک ارتش سوریه قرار گرفت.

ارتش سوریه در این کمین توانست با منفجر کردن بمب، 30 عنصر مسلح را به هلاکت برساند.

درهمین حال، شبکه تلویزیونی المیادین امروز از تجدید درگیری ها بین گروه تروریستی جبهه النصره با گروه مسلح موسوم به "جبهه ثوار سوریا" در دو روستای الفقیع و کفرسجنه در ریف ادلب خبر داد.

یگان های ارتش سوریه شماری از تروریست ها را در شهر حلب و ریف آن به هلاکت رساندند.

نیروهای ارتش سوریه شمار زیادی از تروریست ها از جمله عناصر گروه موسوم به جیش الاسلام را در مزارع و شهرک های منطقه غوطه شرقی و دشت القلمون در ریف دمشق به هلاکت رسانده و مخفیگاههای آنها به همراه سلاح و مهمات موجود در آن را منهدم کردند.

خبرگزاری دولتی سوریه نیز گزارش داد: یک یگان ارتش با تروریست های گروه جیش الاسلام در مزارع الریحان در شمال شرقی شهر دوما درگیر شد و شمار زیادی از آنها را به هلاکت رساند. ارتش بر بخش بزرگی از این مزارع از جمله در منطقه المعامل کنترل دارد.

سرکرده یک گروه مسلح به نام مصطفی نقرش و تروریست های دیگر نیز در درگیری با ارتش سوریه در مزارع حوش الضواهره مشرف بر شهر دوما کشته شدند.

درگیری های پراکنده ای نیز به یگان های ارتش و عناصر تروریستی تکفیری در شرق منطقه سالن ورزشی و شرق میدان المناشر در محله جوبر در ریف دمشق روی داد.

دربخش جنوبی منطقه غوطه شریق، نیروهای ارتش در جبهه شمالی و شرقی شهر زبدین پیشروی کردند.

همزمان درگیری های پراکنده با تروریست ها در مزارع روستای الجربا و البحاریه از توابع شهر النشابیه در منطقه دوما درگرفت که درجریان آن دو تروریست کشته و دو نفر دیگر زخمی و تجهیزاتشان منهدم شد.

نیروهای امنیتی سوریه مواضع تروریست ها در دشت های دو شهرک المشرفه و الجراجیر را هدف قرار دادند. شماری از این تروریست ها در دشت المیرا در جرود قاره در مرز سوریه با لبنان به هلاکت رسیدند. این تروریست ها بویژه عناصر گروه جبهه النصره تلاش می کردند که از گذرگاههای غیرقانونی مرزی عبور کنند.

درهمین حال، صحفه های گروههای تروریستی در شبکه های اجتماعی در اینترنت به شکست تلاش تروریست ها برای یورش به جمعیت الجود مشرف بر شهر نبل و عقب نشینی آنها به دور دست زیر ضرباب مدافعان این شهر اذعان کردند. این صفحه ها همچنین به تلفات سنگین این تروریست ها و محاصره شماری از آنها در کارخانه گوگردسازی همزمان با انهدام یک ستون از نیروهای تقویت آنها اذعان کردند. این ستون از منطقه حریتان برای نجات تروریست ها عازم شده بود.

فعالان در شبکه های اجتماعی نیز تصاویر دهها کشته را منتشر کرده و گفتند که این تصاویر متعلق به تروریست های جبهه النصره در اطراف شهرهای نبل و الزهراء است و تصاویر نشان می دهد که برخی از کشته اتباع خارجی هستند.

شماری از تروریست ها نیز در مناطق حیان، الطامورة، مایر، معارة الأرتیق و بخش قدیمی حلب و منطقه قاضی عسکر کشته شدند.

صحفه های تروریست ها درشبکه های اجتماعی نیز از مرگ دهها نفر از آنها در پی شکست های پی درپی در محله های شرقی شهر حلب و قرار گرفتن جاده بین میدان الکاستیلو و میدان الجندول زیر آتش ارتش سوریه خبر دادند.

گروههای تروریستی همچنین به هلاکت بشار ابوجمیل، مصطفى مکیس ملقب به أبو مجاهد، محمد أحمد خالد، عبد الکریم هاجو، طارق جمعة عثمان، عبد العزیز العبید و موسى الأمین ملقب به أبوالخطاب در جریان درگیری با ارتش سوریه در مناطق الحندرات، البریج، سیفات، کارخانه های وزارت داع و خان طومان در ریف حلب اذعان کردند.

یک منبع نظامی دیگر به خبرگزاری دولتی سوریه گفت: نیروهای ارتش شماری از تروریستها را در شهرک عتمان در چهار کیلومتری شمال شهر درعا کشته یا زخمی کرده و یکی از خودروهای آنها را منهدم کردند.

یک یگان ارتش نیز تعدادی از تروریست ها را در اطراف ساختمال "سیرایتل" در درعا البلد کشته یا زخمی کرده و سلاح های آنها را منهدم کرد.

صفحه های عناصر مسلح در شبکه های اجتماعی همچنین به کشته شدن شماری از این عناصر از جمله احمد صالح العوض تک تیرانداز، محمد قاسم العمور ملقب به المقحمش، عمار ابراهیم ابوزریق، زهیر فوزی الطعانی و احمد مزید العیسی در جریان نبرد با ارتش سوریه در شهر الشیخ مسکین در ریف درعا و محله المنشیه در درعا البلد اذعان کردند.

یک منبع نظامی نیز از خنثی سازی تلاش تروریست ها برای نفوذ از محله الوعر به سمت پل الخراب و هلاکت و زخمی شدن شماری از آنها خبر داد.

با بازگشت امنیت به بخش قدیمی شهر حمص، یگان های ارتش سوریه تلاشهای پی درپی گروههای مسلح برای نفوذ به سمت پل الخراب را خنثی کردند. این پل بخش قدیمی را از سایر محله های مسکونی جدا و مانع حمله به ساکنان آن می شود.

گروه داعش همچنین وکلا، مدرسان فلسفه و پیروان صوفیه در شهر المیادین در ریف دیر الزور را مجبور کرد که در کلاس درس "مسائل شرعی" شرکت کنند.

داعش علم فلسفه را کفر و کسی را که حقوق بخواند و شغل وکالت داشته باشد، کافر می داند و عقیده صوفی گری را فاسد و پیروان آن را مشرک می شمارد.

درهمین حال، شبکه تلویزیونی المیادین امروز از انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در نزدیک باشگاه ورزشی شهر المیادین در ریف دیر الزور و کشته و زخمی شدن شماری از عناصر داعش در جریان آن خبر داد.

ارتش سوریه همچنین یک تونل 30 متری در محله الجبیله در جنوب غربی مسجد جامع الفرودس را به همراه مقر 5 طبقه عناصر مسلح منهدم کرد که در جریان آن شماری از این عناصر کشته یا زخمی شدند.

ارتش سوریه همچنین یک خودروی نظامی عناصر مسلح را در منطقه حویجه صکر منهدم و سرنشینان آن را کشته یا زخمی کرد.

یگان های ارتش سوریه همچنین به تحرکات عناصر مسلح در دو روستای الطاموره و بیانون در ریف شمالی حلب پاسخ داده و شماری را کشته یا زخمی کردند.

ارتش سوریه همچنین مواضع عناصر تروریست در محله بنی زید در شمال شهر حلب، پل جسرین در منطقه غوطه شرقی، روستای الفرحانیه در ریف حمص، روستای حطله در ریف دیرالزور و روستای النعیمه در ریف درعا را هدف حملات راکتی و توپخانه ای خود قرار دادند.

پایگاه العهد همچنین از هلاکت محمد حسن حمید فرمانده نظامی گروه موسوم به "ولایت بادیه" گروه داعش در جریان درگیری ها با ارتش سوریه در اطراف چاه گازی الشاعر در ریف شرقی حمص خبر دارد.

جبهه تروریستی النصره نیز یک جوان را در شهر عربین در شرق سوریه به اتهام اهانت به پیامبر اکرم به ضرب گلوله اعدام کرد.

انتهای پیام/پ

منبع: تسنیم