۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

میزان نیترات آب در برخی نقاط تهران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: وضعیت نیترات آب در مناطق تحت پوشش این دانشگاه 20 درصد گزارش شده و آنچه در مورد نیترات بالا در 2 تا 3 حلقه از چاهها گزارش شده در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است.
کد خبر : ۲۱۰۹۸۹
صراط:  احمدرضا فرسار معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در رابطه با بررسی وضعیت نیترات آب تهران در محدوده تحت پوشش این دانشگاه گفت: مرتب بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و نتایج را به سازمان آب، استانداری و وزارت بهداشت اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه علی‌رغم اینکه با کمبود منابع آبی مواجه بودیم و نگران بودیم که نیترات افزایش یابد اما اکنون در بررسی‌های انجام شده این اتفاق رخ نداده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: وضعیت نیترات آب در مناطق تحت پوشش این دانشگاه قابل قبول بوده و نتیرات موجود در آن صفر یا کمتر از 50 درصد بوده است. در واقع نیترات بیش از 20 درصد گزارش نشده است.

فرسار گفت: شایعه شده بود که نیترات موجود در آب بالا رفته به همین دلیل لیست جدیدی را مورد ارزیابی قرار دادیم اما مورد خطرناکی مشاهده نشد.

وی افزود: اگر چاهی در این محدوده دچار آب با نیترات بالا بود حتماً توسط دانشگاه پملب می‌شد آنچه در مورد 2 تا 3 حلقه از چاهها و وجود نیترات بالا گزارش شده است در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است.
منبع: فارس