۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

11 افغانی یارانه مرده‌ها را می‌گرفتند!

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر استان گلستان از دستگیری 11 تبعه افغان و دریافت یارانه با 11 جلد اسناد هویتی خبر داد.
کد خبر : ۲۱۱۱۲۱
صراط: جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آزادشهر استان گلستان از دستگیری 11 تبعه افغان و دریافت یارانه با 11 جلد اسناد هویتی خبر داد.

سرگرد «داوود صادقلو» گفت: در پی کسب اخبار رسیده از سوی منابع خبری مبنی بر استفاده غیرقانونی تعدادی از اتباع افغان از اسناد هویتی جعلی در یکی از روستاهای آزادشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: مأموران پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی، جمع‌‌آوری مستندات و اطلاعات افرادی که اسناد و مدارک هویتی را از طریق غیرقانونی به دست آورده بودند را دستگیر کردند.

سرگرد صادقلو با اشاره به کشف 11 جلد شناسنامه و 7 عدد کارت ملی از متهمان تصریح کرد: در این عملیات 11 نفر دستگیر و متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب آزادشهر معرفی شدند.

جانشین انتظامی شهرستان تصریح کرد: پس از بررسی‌های تکمیلی و اخذ اصالت شناسنامه از مبادی ذی‌صلاح و تحقیقات گسترده پلیس محرز شد پدر خانواده از طریق نامشروع، شناسنامه ایرانی دریافت کرده و از آن طریق برای فرزندان خود نیز اسناد هویتی جعلی تهیه و چند سالی است که اقدام به دریافت یارانه نقدی می‌کرده است.

وی بیان کرد: متهم در اظهارات خود بیان کرد 35 سال پیش به ایران آمده و پس از مدتی سکونت، یکی از همسایه‌ها به علت بیماری فوت کرد و وی برای دریافت شناسنامه، به خانواده فرد فوت شده مراجعه کرده و با پیشنهاد مبلغی وجه نقد، خانواده متوفی را متقاعد کرده که شناسنامه را بدون ابطال و ثبت در مراجع قانونی به وی بفروشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برابر قانون در صورتی که فردی فوت می‌کند باید واقعه فوت در مراجع ذی‌صلاح ثبت و اسناد هویتی وی نیز باطل شود و هرگونه سوء استفاده از مدارک هویتی فرد فوت شده توسط هر شخصی جرم تلقی شده و پیگرد قانونی دارد.
منبع: ایران