۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
از رئیس جمهور خواستم به نتیجه مذاکرات دل نبندد

آلیا: قرار بود تحریم‌ها یک ساله لغو شود

نماینده تهران در مجلس گفت: قرار بود ظرف یک سال همه تحریم‌های تحمیلی در قبال تعطیلی برنامه هسته‌ای لغو شود، اما حالا برنامه هسته‌ای ایران متوقف و ساختار تحریم باقی مانده است.
کد خبر : ۲۱۱۱۷۰
صراط: فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (شنبه) در نطق میان‌ دستور در صحن علنی اظهار داشت: بدیهی است مجلس سالم، زنده و پویا مجلسی است که آحاد نمایندگان ملت تقوای فردی و جمعی را اصل قرار دهند و خود نظارتی را اولی بر دیگر نظارتی بدانند و محصول تلاش آنها قوانینی باشد که استقلال،‌ آزادی و جمهوری اسلامی را صیانت و تأمین آسایش و آرامش و دین و دنیای ملت را ضمانت کند.
 
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته معلولان افزود:‌ در هفته معلولان در سراسر جهان و از جمله در کشور ما مراسمی با رویکرد تجلیل و توجه به مطالبات اساسی افراد دارای معلولیت برگزار می‌شود، گرچه در حوزه تقنین و اجرا قدم‌های مفیدی در راستای توانمندسازی معلولان برداشته شده، اما حقیقت این است که در سایه دستاوردهای انقلاب اسلامی و تلاش و پیشرفت افراد معلول انتظارات بحقی در جامعه ایجاد شده که مجلس و دولت موظف به توجه و تأمین آن هستند.
 
نماینده تهران خاطرنشان کرد: وزیر کار باید بگوید که در یک سال و نیم گذشته در کاهش مشکلات و آلام معلولان چه مقدار توفیق داشته است و چه تعداد از آنها را در ادارات عریض و طویل در کل کشور مشغول به کار کرده است، پیگیری سهمیه 3.5 درصدی معلولان در به‌کارگیری آنها در وزارتخانه‌ها بر عهده وزیر کار است، چرا قانون حمایت از معلولان به خوبی اجرا نمی‌شود و پیگیری برای اجرای آن در سایر دستگاه‌ها انجام نمی‌شود؟
 
آلیا تصریح کرد: آقای وزیر کار، موارد متعددی را که به نام معلولان و به کام دیگران صورت می‌گیرد، به اطلاع شما رساندم، چه کردید؟ برای 10 دقیقه آواز خواندن در محضر شما به خواننده‌ای 15 میلیون تومان پرداخت کردند، برایتان اثبات شد، چه اقدامی صورت دادید؟ آیا می‌دانید در شرایطی که تعدادی از ورزشکاران افتخارآفرین معلول به دلیل کمبود اعتبار از شرکت در مسابقات پاراالمپیک باز ماندند چهار یا پنج نفر از سوی بهزیستی و با هزینه بیت‌المال برای تماشا به آنجا رفتند؟ تلاش کنید به جای عملکرد سلیقه‌ای در سازمان بهزیستی سیستم حاکم شود.
 
وی ادامه داد: زیبنده نیست که معاون امور زنان نهاد ریاست جمهوری در قبال نقد منصفانه چرایی امضای تفاهمنامه با نهادی بین‌المللی و با بهره‌گیری از مشاوران خارجی آن هم در مباحث زنان و خانواده رسانه‌های دولتی را به هجمه علیه مجلس وا دارد.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: سال گذشته در نطق خود از رئیس‌ جمهور خواستم که به جای امید به نتیجه مذاکرات و خوش‌بینی به ساز و کار برد ـ برد به ظرفیت‌های درونی دل ببندد که عادت مستکبرین همیشه برد و خورد است، اما برخی از هواداران رئیس‌ جمهور تحقیر آمریکا را برنتافتند و در روزنامه‌های شرق و غرب خود به تقدیس اقتصاد شیطان بزرگ شتافتند.
 
آلیا اضافه کرد: طبق گفته رهبر معظم انقلاب باید اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم تا عزت و اقتدار کشور لطمه نخورد، زیاده‌خواهان یک سال ملت مقتدر اما مظلوم ما را تحقیر کردند و پس از گنجاندن پرانتزهای تحمیلی در مورد صنایع دفاعی موشکی در توافقنامه ژنو با خدعه و خنده هیأت مذاکره‌کننده ما را به اشتباه انداختند، قرار بود ظرف یک سال همه تحریم‌های تحمیلی در قبال تعطیلی برنامه هسته‌ای لغو شود و برخی از دارایی‌های سرقت شده خود را پس بگیریم، حالا می‌گویند برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کردیم و در عین حال ساختار تحریم را نگه داشتیم.
 
وی افزود: دولت آمریکا که پس از شکست سیاست‌های استعماری، استثماری این بار سردمدار استکبار شده و از تروریست‌های تکفیری حمایت می‌کند بداند که کژدم تکفیر را که برای ایجاد ناامنی فربه کرده و به جان ملت‌ها انداخته، دیر یا زود گرفتار زهر مهلکش خواهد شد.
 
نماینده تهران همچنین بیان داشت:‌ تنها راه امنیت غرب، خلع سلاح رژیم صهیونیستی از 2500 کلاهک هسته‌ای و تسلیح کرانه باختری و حمایت از مردم غزه و فلسطین است و رئیس‌ جمهور شکست خورده و اسرائیل‌زده آمریکا به جای جنگ‌افروزی کمی هم به فکر حل مشکلات داخلی‌اش باشد.
 
آلیا تصریح کرد: در ادامه جنبش وال‌ استریت و خشم مقدس رنگین‌پوستان در فرگوسن الحاقیه دیگری است بر جنایات دولتمردان آمریکایی در نقض حقوق بشر و نقض حقوق زندانیان ابوغریب و گوانتانامو و رسوایی ادعای دفاع از حقوق بشر.
منبع: فارس