۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

خشم مردم مصر از صدور حکم مبارک

سی‌ان‌ان اعلام کرد صدور حکم تبرئه "حسنی مبارک" سبب خشم و بهت مردم مصر شده است.
کد خبر : ۲۱۱۲۰۷
صراط: به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، خبرنگار این شبکه در گزارشی از قاهره گفت: امروز حکم دادگاه رسیدگی کننده به پرونده حسنی مبارک رئیس جمهور سابق مصر صادر شد. او از همه اتهامات تبرئه شد و درنتیجه او می‌تواند آزاد شود.  
 
این حکم برای بسیاری از مردم مصر ، تعجب آور است. مردم مصر شاهد آن بودند که فرزندانشان در دوران قیام مردمی در سال 2011 کشته شدند. آنها امیدوار بودند که حکم قبلی صادر شده برای حسنی مبارک یعنی حبس ابد، تایید شود. اما قاضی دادگاه حسنی مبارک امروز اعلام کرد حکم قبلی صادر شده علیه مبارک وجاهت قانونی ندارد و او تبرئه شده است.
 
 پس از صدور این حکم، طرفداران حسنی مبارک به شادی پرداخته اند. باتوجه به تبرئه شدن حسنی مبارک ، این پرسش مطرح است که چه کسانی به عنوان عاملان قتل معترضان مصری، مجرم شناخته خواهند شد.  
 
به هرحال، حسنی مبارک از همه اتهامات تبرئه شده است. بی‌تردید با تبرئه شدن حسنی مبارک، تظاهرات گسترده‌ای در مصر برپا خواهد شد. به همین علت، نیروهای امنیتی این کشور به حال آماده باش درآمده اند. اعلام شده است هیچگونه تظاهراتی تحمل نخواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: روند محاکمه حسنی مبارک سه سال طول کشید و سرانجام چنین حکمی صادر شد. نکته جالب توجه اینکه دادگاه امروز اعلام کرد دادگاه اولیه‌ای که حکم حبس ابد را برای مبارک صادر کرده است، صلاحیت رسیدگی به این پرونده را نداشت. با صدور این حکم، بسیاری از مردم مصر خشمگین شده‌اند که چرا مبارک رها شده است.