۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به کربلا

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، دارو و تجهیزات پزشکی به همراه امداد‌های هوایی از امروز به کربلا ارسال می‌شود.
کد خبر : ۲۱۱۲۳۲
صراط: سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی و کثرت زائران، امسال نیز طبق سنوات گذشته محموله دارو و تجهیزات پزشکی به کربلا ارسال می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به ارسال بیش از 300 قلم دارو به کربلا افزود: با هماهنگی وزارت بهداشت و گمرکات وهلال احمر عراق، داروهای لازم همراه با اقلام امدادی شامل چادر و 20 دستگاه آمبولانس از امروز ارسال می‌شود.
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: سازمان حج و زیارت برای زائرین تمهیداتی را اندیشیده و به همین منظور پایگاه‌های امدادی به همراه پزشک، دارو و امکانات درمانی و امداد‌های هوایی در سه مرز شلمچه، چذابه و مهران ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به افزایش سه برابری تیم پزشکی امسال نسبت به سال گذشته گفت: به طور معمول تیمهای پزشکی به مناسبت‌های مختلف در طول سال به عراق اعزام می‌شوند که سال گذشته در اربعین حسینی اعزام 60نفره مجزا داشتیم که این میزان امسال به 180 نفر افزایش یافته که حاکی از افزایش سه برابری است.
 
مرعشی خاطر نشان کرد: در گذشته هزینه درمان از بیماران دریافت می‌شد که این اقلام امسال لغو شده و بیماران هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند.