۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸

تکذیب خبر کشتار دانشجویان در بندرعباس‌

رئیس پلیس انتظامی هرمزگان با تکذیب خبر کشتار دسته جمعی دانشجویان در بندرعباس‌ گفت: به زودی عاملان این شایعه نیز همانند شایعه خفاش شب دستگیر می‌شوند.
کد خبر : ۲۱۱۲۶۹
صراط: سردار رضا محمدی‌یگانه با تکذیب شایعه اخیر مبنی بر کشتار دسته جمعی دانشجویان در بندرعباس که در فضای مجازی از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گفت: این شایعه مانند موضوع خفاش شب در بندرعباس کذب محض است و از ابتدای سال جاری حتی یک فقره قتل دانشجویی نیز در هیچ نقطه‌ای از استان رخ نداده است.
 
وی ‌افزود: اخیرا در فضای مجازی از جمله فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی موبایل شایعه‌ای منتشر شده ‌مبنی بر اینکه عده‌ای با اسلحه وارد خانه دانشجویی شده و پس از تجاوز به دانشجویان آنها را با اسلحه گرم قتل عام می‌کنند.
 
‌فرمانده انتظامی هرمز‌‌گان تصریح کرد: در این شایعه همچنین آمده‌ طبق اعتراف یکی از قاتلان آنها در حالت عادی نبودند و برای خلق این جنایت مواد مخدر شیشه مصرف کرده‌اند و با تجاوز و کشتار جناره‌ها را نیز دفن کرده‌اند.
 
به گفته سردار محمدی یگانه، محتوای این خبر کذب نشان می‌دهد طراح یا طراحان آن با هدف القای ناامنی و ایجاد فضای رعب و وحشت اقدام به انتشار آن در فضای مجازی کرده‌اند که البته با هوشیاری مردم شریف استان و پس از رو شدن دست این جریان در ماجرای دروغ‌پردازی و شایعه پراکنی خفاش شب، نتوانستند موج‌آفرینی کرده و التهاب موردنظر خود را ایجاد کنند.
 
فرمانده انتظامی استان هرمزگان با هشدار به این گونه جریانات شایعه‌ساز تاکید کرد: پلیس فتا ماموریت پیگیری و رصد دقیق عاملان طراحی و انتشار این شایعه را بر عهده دارد و به مردم شریف استان اطمینان می‌دهم با طراحان و انتشار دهندگان این شایعه برخورد جدی خواهد شد.
 
وی همچنین گفت: مردم فهیم استان هرمزگان به خوبی می‌دانند چنانچه اتفاقی از این دست و یا حتی یک مورد کوچک نیز رخ دهد نخستین مجرای انتشار خبر خود مجموعه پلیس است که با همکاری رسانه‌های جمعی اخبار صحیح و شفاف را به جامعه منتقل می‌کند بنابراین هر گونه خبرسازی خارج از این قاعده هیچ اعتباری ندارد.
 
سردار یگانه در پایان گفت: قطعا مجازات عامل یا عاملان این اقدام سخیف از سوی دستگاه قضایی به مراتب بیشتر خواهد بود چرا که تکرار اقداماتی که باعث التهاب و احساس ناامنی در جامعه و ایجاد رعب و وحشت شود بدون کمترین اغماض با مجازات سختی روبه‌رو خواهد شد.
 
شایان ذکر است چندی پیش به دنبال انتشار شایعه وجود خفاش شب و تجاوز و قتل زنان با پیگیری شبانه‌روزی پلیس عامل آن شناسایی و در ملاعام حکم شلاق برای وی اجرا شد تا نشان دهد عاملان این گونه اقدامات از مجازات سخت در امان نخواهند بود.
منبع: فارس