۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴

رازگشایی از تبهکاری‌های بین‌المللی 2 برادر

دو برادر تبهکار که با کلکسیونی از جرایم در ایران و خارج از کشور به سرقت‌های فریبکارانه دست می‌زدند، به دام افتادند.
کد خبر : ۲۱۱۳۰۶
صراط: دو برادر تبهکار که با کلکسیونی از جرایم در ایران و خارج از کشور به سرقت‌های فریبکارانه دست می‌زدند، به دام افتادند.

این مردان فیوجی با پوشیدن لباس پلیس یا در نقش گردشگر به شکار طعمه‌هایشان می‌رفتند.

از فروردین ماه سال جاری مردی در مراجعه به کلانتری 170 کهریزک از گرفتاری در دام دو پلیس مرموز که سوار خودروی پژو 405 نقره‌ای رنگ بودند پرده برداشت
 
این مرد گفت: دو مرد ادعا داشتند پلیس هستند، به ‌خاطر همین هیچ شکی به آنها نکردم و پس از سرقت پی بردم فریب خورده‌ام. ماجرای دزدی‌های این دو مأمور قلابی برای ردیابی آنان با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران برای رسیدگی در اختیار اداره 5 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و در نخستین اقدام تحقیقی مرد فریب‌خورده بازجویی شد.

وی به کارآگاهان گفت: در مسیر بازگشت به خانه و در محدوده بهشت زهرا(س) یک پژو 405 که یک مرد با لباس پلیس و دیگری لباس شخصی به تن داشت به من دستور ایست دادند و من نیز به تصور اینکه آنها مأمور هستند، بلافاصله در حاشیه جاده توقف کردم؛ همان پلیس از خودرو پیاده شد و با معرفی خود به عنوان مأمور مبارزه با موادمخدر ادعا کرد به آنها گزارش شده که در خودروی من محموله مواد افیونی وجود دارد. به این بهانه ابتدا مرا پیاده و پس از بازرسی بدنی و گرفتن سوئیچ خودرو، اقدام به بازرسی داخل خودرو کرد. پس از پایان بازرسی خودرو مأمور پلیس در حالی که سوئیچ و مدارک شناسایی خودروی مرا برداشته بود، به سمت پژو 405 بازگشت و پس از سوار شدن مدارک و سوئیچ خودرویم  را پس داد و هر دو بلافاصله از محل دور شدند؛ زمانی که به داخل خودرویم بازگشته و قصد داشتم مدارک شناسایی خودرو را در داشبورد بگذارم، متوجه شدم یک میلیون و 100 هزار تومان پول داخل خودرو توسط دزدان مأمورنما که تا آن زمان هنوز فکر می کردم آنها مأمور هستند، سرقت شده است.  همزمان با تجسس‌های پلیسی برای ردیابی این پلیس‌های قلابی در محدوده بهشت زهرا(س)، کارآگاهان با سرقت‌های مشابه دیگری روبه‌رو شدند که در آنها دو تبهکار سوار بر «سمند نوک مدادی»، «پژو پارس سفید»، «پژو سبز رنگ» و «پراید سفید رنگ» به طعمه‌هایشان دستور ایست می‌دادند تا به اجرای نقشه خود دست بزنند. در همه این سرقت‌ها دو تبهکار در حالی که تنها یکی از آنها لباس پلیس به تن داشته، توطئه‌های ماهرانه خود را اجرایی می‌کردند.
 
یکی از فریب‌خوردگان به تیم تحقیق گفت : «به صورت پیاده، در منطقه کهریزک و مجیدآباد در حال گذر بودم که یک پراید سفیدرنگ با دو سرنشین که یکی از آنها لباس پلیس داشت مرا متوقف کردند و در نقش مأمور مبارزه با موادمخدر، مردی که لباس پلیس به تن داشت اقدام به بازرسی بدنی از من کرد و همه مدارک شناسایی حتی پول‌هایم را از من گرفت؛ وی پس از سوار شدن بر خودرویش مدارک شناسایی مرا تحویل داد و گفت پول‌ها نیز در میان مدارک است اما زمانی که پول را شمارش کردم متوجه شدم 700 هزار تومان آن به سرقت رفته است».
  
دو برادر تبهکار

باتوجه به شگرد پلیس‌های قلابی که شباهت زیادی به سرقت‌های مجرمان طایفه فیوج داشت، کارآگاهان با بررسی بانک اطلاعات مجرمان قدیمی طایفه فیوج دو برادر 48 و 40 ساله به‌نام‌های «هوشنگ» و «مرتضی» را ردیابی کردند که مالباخته‌ها همگی هر دو را شناختند و تحقیقات نشان داد این دو برادر از سال 81 بارها به خاطر کلکسیونی از جرایم بویژه سرقت‌هایی با پوشش پلیس دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

کارآگاهان خیلی زود مخفیگاه این دزدان پلیس‌نما را در شاهین ویلای کرج شناسایی کردند و در دو عملیات جداگانه، هر دو را به دام انداختند؛ در بازرسی از مخفیگاه دو برادر تبهکار نه تنها پول، طلا و جواهرات سرقتی به‌دست آمد بلکه یک کلت کمری همراه چند فشنگ جنگی که نشان می‌داد دو پلیس قلابی همیشه مسلح بودند نیز کشف شد.

مرتضی و هوشنگ با خونسردی به سرقت در نقش پلیس با پرسه‌زنی در مناطق مختلف تهران بویژه در محدوده غرب و جنوب غرب تهران اعتراف کردند. این دو برادر گفتند بجز تبهکاری در نقش پلیس با رفت و آمد به مراکز تجاری و مالی بویژه نزدیکی شعب بانکی و صرافی‌ها سراغ طعمه‌هایی که پول داشته‌اند رفته و به بهانه خرد کردن دلار به پول ایران، اقدام به سرقت با روش کف‌زنی می‌کردند.

مرتضی و هوشنگ که گذرنامه‌های جعلی نیز در مخفیگاهشان به دست آمده به کارآگاهان گفتند گذرنامه‌ها در کشور ترکیه جعل و برای آنان ارسال شده است تا با استفاده از این گذرنامه‌ها به کشورهای مختلف سفر کرده و در خارج از ایران نیز در نقش توریست و گردشگر اقدام به سرقت با شیوه کف‌زنی کنند.  بنابر این گزارش باتوجه به کلکسیونی از جرایم سازمان یافته طایفه فیوج که دو برادر در توطئه‌هایشان به کار گرفته‌اند بازپرس پرونده خواستار انتشار تصاویر دو برادر تبهکار شد تا کسانی که با شیوه‌های مختلف آنان فریب خوردند به اداره 5 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند و به طرح شکایت بپردازند..

منبع: ایران