۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰

نتانیاهو برای یهودیان جهان خطرناک است

رئیس اسبق شاباک در سخنانی در تظاهرات اعتراض‌آمیز مقابل منزل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر ضد مصوبه یهودیت دولت، نتانیاهو را بیمار توصیف و وجود او را برای یهودیان تمام جهان خطرناک دانست.
کد خبر : ۲۱۱۳۳۵
صراط: پایگاه خبری العهد نوشت که کرمی گیلون رئیس اسبق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) دیشب در تظاهراتی که صدها شهرک‌نشین در مقابل منزل بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جهت محکومیت مصوبه "یهودیت دولت" برگزار کرده بودند، شرکت کرد.
 
وی در برابر تظاهرات کنندگان نتانیاهو را فردی بیمار خواند که گروهی از افراد مجنون و نژادپرست با او در حاکمیت حضور دارند و به دنبال جنگ یأجوج و مأجوج و پایان اسرائیل هستند. وی گفت که آن‌ها برای یهودیان تمام جهان خطرناک هستند.
 
حدود 800 نفر شنبه شب در بیرون خانه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل تجمع کرده و به لایحه اخیر وی درباره اعلام اسرائیل به عنوان کشور قوم یهود اعتراض کردند. نمایندگانی از احزاب سیاسی کار و مرتز و همچنین نمایندگانی از سازمان "صلح هم اکنون" در این تظاهرات مشارکت داشتند.
 
"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش طی سخنانی در کنست گفت: اسرائیل منحصرا سرزمین ملت یهود است. وی افزود: هر کسی که از ملت یهود حمایت می‌کند باید از قانون ملیت پشتیبانی کند.
 
پیشتر کابینه رژیم اسرائیل در جلسه خود لایحه موسوم به "دولت قومی یهود" را با موافقت 15 وزیر و مخالفت هفت وزیر و در غیاب یک وزیر تصویب کرد. این لایحه به اراضی اشغالی فلسطین ماهیت دولت قومی یهود می‌دهد.
 
جلسه کابینه با بحث و جدل شدید بین شماری از وزیران مخالف با این لایحه و وزیران مخالف با برخی از مفاد آن بود. وزیران حزب "الحرکه" (هاتنوعا) به ریاست زیپی لیونی وزیر دادگستری و وزیران حزب "هناط مستقبل" (یش عتید) به ریاست یائیر لبید از جمله مخالفان بودند و سایر وزیران از این لایحه حمایت کردند.
منبع: تسنیم