۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱

زوج پزشک فریب کلاهبرداران را خوردند

کلاهبردار تلفنی به شکار زوج پزشک رفت و با وعده دروغین پول میلیونی به جیب زد.
کد خبر : ۲۱۱۳۴۴
صراط: کلاهبردار تلفنی به شکار زوج پزشک رفت و با وعده دروغین پول میلیونی به جیب زد.

این درحالی است که این زوج هرکدام در مطب‌های خودشان به فاصله سه روز به صورت جداگانه فریب خوردند. اسفندماه سال گذشته زوج پزشکی به دادسرای جرایم رایانه‌ای مراجعه کردند و گفتند در دام کلاهبرداری تلفنی گروهی ناشناس گرفتار شده‌اند.

مرد شیک‌پوش وقتی روبه روی بازپرس شعبه سوم دادسرای جرایم رایانه‌ای قرار گرفت گفت: «دهم اسفند ماه در مطبم بودم که مردی با شماره موبایلم تماس گرفت و خودش را از مسئولان وزارت بهداشت معرفی کرد.» او گفت که برای ویزیت تعداد زیادی از پرسنل و کارکنان وزارت نیرو قصد دارند با پزشک متخصص غدد قرارداد ببندند و چون مرا از قبل می‌شناختند و از کارم راضی بودند با من تماس گرفته است. با شنیدن حرف‌های وی خوشحال شدم و قبول کردم که آنها را ویزیت کنم اما پیش از آن وی از من خواست برای انجام مراحل مالی قرارداد در مقابل دستگاه عابربانک بروم و پول اولیه را به شماره کارت من واریز کنند.

این پزشک ادامه داد: بلافاصله خودم را به دستگاه خودپرداز رساندم و با شماره آن مرد تماس گرفتم وی خواست برای واریز شدن پول به عنوان پیش پرداخت به حسابم چند دکمه را فشار دهم و کدهایی را وارد کنم. من که سردرگم شده بودم هر چه می‌گفت را انجام می‌دادم و سپس آن مرد ادعا کرد پول اولیه قرارداد به حسابم واریز شده بعد تلفن را قطع کردم. اما وقتی همان لحظه حسابم را چک کردم در کمال تعجب متوجه شدم نه تنها پولی به حسابم واریز نشده بلکه 6 میلیون تومان از حسابم نیز کسر شده است. در خانه این موضوع را برای همسرم بیان نکردم غافل از اینکه وی نیز 3 روز بعد در دام کلاهبردار تلفنی می‌افتد. خانم دکتر نیز در این‌باره به بازپرس شعبه سوم گفت:
«13 اسفند ماه مردی با مطبم تماس گرفت و خود را دکتر تاجیک و از همکارانم معرفی کرد، وی که بسیار صمیمی برخورد کرد توانست اعتمادم را جلب کند. وی می‌گفت جمعی از همکارانش را برای ویزیت به مطب من معرفی کرده است و برای واریز هزینه‌های درمان باید به پای دستگاه عابربانک بروم. اما بعد از انجام عملیات بانکی متوجه شدم 5 میلیون تومان از حسابم برداشت شده است.»
با ادعاهای این زوج پزشک پرونده در دستور کار مأموران قرار گرفت.

کارآگاهان در بررسی‌های ابتدایی متوجه شدند موجودی حساب شاکیان به حساب دو نفر واریز شده است و با به دست آوردن این اطلاعات مأموران برای ردیابی و شناسایی حساب اصلی و گردانندگان این کلاهبرداری وارد عمل شدند.

قاضی این پرونده با هشدار به خانواده‌ها گفت: افراد مراقب کلاهبرداران تلفنی باشند چرا که دیده می‌شود متأسفانه حتی افراد و اقشار تحصیلکرده نیز در دام شیادان گرفتار می‌شوند اما باید به یاد داشته باشیم که برای واریز پول به حساب به هیچ عنوان نیازی نیست افراد به پای دستگاه‌های خودپرداز عابربانک مراجعه کنند و عملیاتی را انجام دهند.

همچنین در چنین پرونده‌هایی شنوندگان هشیار باشند و به هر تماس تلفنی اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی و حساب بانکی خود را در اختیار بیگانگان قرار ندهند تا دیگر شاهد چنین پرونده‌های کلاهبرداری در دادسراها نباشیم.
 

منبع: ایران