۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳

اعدام عامل جنایت بیمارستان بهشتی قم

عامل جنایت در نزاع بیمارستان شهید بهشتی قم به دار مجازات آویخته شد.
کد خبر : ۲۱۱۳۴۸
صراط: عامل جنایت در نزاع بیمارستان شهید بهشتی قم به دار مجازات آویخته شد.

نیمه شب نهم فروردین‌ماه سال جاری یک درگیری و نزاع در بیمارستان شهید بهشتی قم رخ داد که یک کشته بر جای گذاشت.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته حدود نیم ساعت پیش از درگیری بیمارستان، نزاع دیگری بین این افراد رخ داده بود که در این درگیری دو طرف با ضربات چاقو یکدیگر را زخمی می‌کنند و برای درمان به بیمارستان شهید بهشتی می‌روند که آنان در بیمارستان باز با هم درگیر شده که در این درگیری ابوالفضل ذکایی در اثر برخورد چاقو با وجود اقدامات درمانی، در اتاق عمل جان باخت.

بر اساس اطلاعیه دادگستری کل استان قم، متهمان درگیری بلافاصله اقدام به فرار کرده و با اقدامات قضایی مؤثر ۱۵ روز پس از حادثه دستگیر می‌شوند. قرار مجرمیت این افراد ۲۲ اردیبهشت سال‌جاری توسط بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب قم صادر و پرونده این افراد با کیفرخواست برای صدور رأی به شعبه اول دادگاه کیفری استان ارجاع شد.

بر اساس رأی صادره در ۱۱ خردادماه قاتل اصلی که 23 ساله است به خاطر قتل مرحوم ابوالفضل ذکایی به قصاص نفس، پرداخت دیه و چهار سال زندان به‌واسطه شرکت در نزاع دسته جمعی و اخلال در نظم و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و دیگر متهمان پرونده نیز به پنج سال زندان و شلاق و دو سال تبعید به شهرهای قائن، دره شهر، ایذه، طبس و قیدار محکوم شدند و سپس با پایان تشریفات قضایی و با تقاضای قصاص توسط اولیای دم پرونده با استیذان رئیس قوه قضائیه، حکم قصاص قاتل ساعت 6 صبح دیروز در زندان مرکزی قم اجرا شد.

بنابر این گزارش، در تحقیقات پلیسی مشخص شد شب جنایت مقتول در تماس با یکی از برادران قاتل گفته که شنیده‌ام پشت سر من حرف زدی و ناسزاگویی کردی که پس از بحث و ناسزاگویی تلفنی همراه چند نفر از دوستانش به در خانه آنها می‌رود و در آنجا با هم درگیر می‌شوند که طرفین نزاع با چاقو مصدوم شده و درگیری مجدد در بیمارستان هم ناشی از شدت همان درگیری بوده است.
منبع: ایران