۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰

اختلاف بین‌ اعضای‌کابینه‌رژیم‌صهیونیستی

وزیر دادگستری اسرائیل ضمن انتقاد از نخست وزیر این رژیم تاکید کرد که نتانیاهو مذاکره در خصوص آینده سیاسی خود را در پشت حمایت از وزرای ائتلافی پنهان کرده است.
کد خبر : ۲۱۱۴۷۴
صراط:  به نقل از روزنامه جروزالم پست، زیپی لیونی وزیر دادگستری اسرائیل امروز یکشنبه با انتقاد از بنیامین نتانیاهو تاکید کرد که نخست وزیر اسرائیل مذاکره در خصوص آینده سیاسی خود را پشت شرکای ائتلافی خود پنهان کرده است.

بر اساس این گزارش، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش طی سخنانی در کنست گفت: اسرائیل منحصرا سرزمین ملت یهود است. هر کسی که از ملت یهود حمایت می‌کند باید از قانون ملیت پشتیبانی کند.

لیونی گفت: اداره دولت و حکومت یعنی پیشبرد اهداف مشترک اعضای دولت و نه مانع شدن وزرا برای اظهار عقاید و نظرات خود.

پیش از این کابینه رژیم اسرائیل در جلسه خود لایحه موسوم به دولت قومی یهود را با موافقت 15 وزیر و مخالفت هفت وزیر و در غیاب یک وزیر تصویب کرد. این لایحه به اراضی اشغالی فلسطین ماهیت دولت قومی یهود می‌دهد.

تصویب این لایحه موجب افزایش تنش ها در بین اعضای کابینه رژیم اسرائیل شده است. لیونی در جریان مذاکرات جنجالی هفته گذشته در خصوص این لایحه تاکید کرده بود که در رای گیری شرکت نخواهد کرد چرا که آن را یک اقدام غیر دموکراتیک خوانده بود.

لیونی در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرده بود که در جلسه رای گیری این لایحه شرکت نخواهد کرد. لیونی امروز نیز در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت: تا زمانی که بتواند مانع از تصمیمات غیر سازنده و لوایح غیر قابل قبول شود در دولت باقی خواهد ماند.

منبع: تسنیم