۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰

ظریف: امنیت عراق اولویت ایران است

وزیر خارجه ایران با تأکید بر همکاری کشورهای منطقه برای حل مشکلات عراق و دفع خطر تروریسم، گفت: هر کشوری که قصد کمک به بهبود شرایط عراق را دارد باید با واقعیات آن کشور همراه باشد و از حمایت گروه‌های تروریستی تکفیری دست بردارد.
کد خبر : ۲۱۱۵۱۸
صراط: «نیکولای ملادینوف» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور  عراق که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با راهبردی خواندن روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق در تمامی زمینه‌ها گفت: ثبات، امنیت، توسعه و پیشرفت عراق از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و در این فرآیند از هیچ کوششی دریغ نخواهیم ورزید.

ظریف با اشاره به نقش تاثیرگذار سازمان ملل متحد در بحران عراق و سوریه، لزوم شناخت دقیق عوامل و فاکتورهای تاثیرگذار در روند بحران عراق و سوریه از سوی سازمان ملل متحد را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری و رایزنی مستمر کشورهای منطقه برای حل مشکلات عراق و دفع خطر تروریسم در این کشور و منطقه را امری ضروری خواند و تاکید کرد: هر کشوری که قصد کمک به بهبود شرایط عراق را دارد باید با واقعیات آن کشور همراه باشد و از حمایت گروه‌های تروریستی تکفیری دست بردارد.

ظریف با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری در آینده نزدیک در تهران از حضور مقامات سیاسی و شخصیت‌های برجسته بین‌المللی و منطقه‌ای در این همایش مهم خبر داد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق نیز در این دیدار با اشاره به شرایط سخت و پیچیده عراق به ویژه بحران انسانی در دو سوی مرزهای عراق و سوریه، بر مشارکت و همکاری کشورهای منطقه و بازیگران بین‌المللی با هدف مبارزه با تروریسم تاکید و آمادگی سازمان ملل برای ایفای نقش موثرتر در این زمینه را اعلام کرد.

ملادینوف از کمک‌ها و مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم و دولت عراق در دوران دشوار قدردانی کرد و از کشورهای منطقه و جامعه جهانی خواست تعامل سازنده و موثرتری با دولت و ملت عراق برای گذر از بحران کنونی در پیش گیرند.

منبع: فارس