۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲

پاسخ‌ وزیر خاتمی به بهانه‌گیری تندروهای اصلاح‌طلب

قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره رأی نیاوردن کاندیداهای پست وزارت علوم تا قبل از دکتر فرهادی به روزنامه آرمان گفته است: در هشت سال گذشته وزارت علوم و دانشگاه‌های کشور در اختیار یک جناح خاص بوده است.
کد خبر : ۲۱۱۶۰۰
صراط: قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره رأی نیاوردن کاندیداهای پست وزارت علوم تا قبل از دکتر فرهادی به روزنامه آرمان گفته است: در هشت سال گذشته وزارت علوم و دانشگاه‌های کشور در اختیار یک جناح خاص بوده است. به همین دلیل در شرایط فعلی قرار گرفتن یک وزیر معتدل که بر شایسته‌سالاری تأکید کند و با تفکرات گذشته موافق نباشد برای عده‌ای سخت است. این عده دوست دارند دانشگاه‌ها همچنان در دست خودشان باشد و اجازه نمی‌دهند تفکری به جز تفکر آنها غالب باشد.
 
آقای رسول منتجب‌نیا در ادامه اشاره به رأی نیاوردن 3 کاندیدای پست وزارت علوم و رأی عدم اعتماد به آقای فرجی دانا و در حالی که بحث «بورسیه‌ها»! را نیز مستمسک قرار می‌دهد؛ همچنین گفته است: برخی هراس دارند که با روی کارآمدن یک وزیر معتدل، پشت‌پرده برخی از تخلفات در دانشگاه‌ها افشا شود!
 
*صحبت‌های آقای منتجب‌نیا (که در واقع فصل مشترک حرف‌های یک جریان خاص درباره علل رأی نیاوردن وزرای پیشنهادی از سوی دولت برای وزارت علوم است) در حالی مطرح می‌شوند که همه می‌دانند علت این رأی نیاوردن‌ها، ایفای نقش کاندیداهای مذکور در فتنه سال 88 و یا عدم تعیین موضع شفاف نسبت به آن حوادث بوده است.
 
همچنین افکار عمومی صحبت‌های عموم نمایندگان مجلس نهم را نیز خوانده و شنیده‌اند که مؤکداً بر برخورد با هر امتیاز غیر قانونی در بحث بورسیه‌ها تأکید داشته و دارند و حتی پس از لغو تنها 36 مورد امتیاز بورسیه توسط وزارت علوم دولت روحانی (اصلاح‌طلبان ادعا می‌کردند این تعداد 3 هزار مورد است!) که آنهم به دلیل ارائه اطلاعات غلط از سوی بورسیه‌شدگان اعلام شد؛ نمایندگان همچنان بر برخورد و پیگیری این قضیه تأکید دارند.
 
این لغو 36 موردی بورسیه حتی تا آن اندازه بر پژواک فروافتادن تشت رسوایی مدعیان افزود که آقای معین بعنوان وزیر علوم دولت اصلاحات نیز اعلام کرد که احساس می‌کند در این قضیه از جانب مسئولان دولت روحانی تسامح صورت گرفته است!
 
همچنین باید گفت که ضعف دلیل صحبت‌های آقای منتجب‌نیا و همه کسانی که در رأی نیاوردن وزرای پیشنهادی دولت برای وزارت علوم پای بهانه‌های سیاسی غیر قابل اثبات را وسط می‌کشند؛ تا آن اندازه هست که آقای پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم و وزیر بهداشت دولت اصلاحات نیز چندی قبل در گفت‌وگو با سایت ندای ایرانیان در پاسخ به این سؤال که «عدم رای اعتماد به وزرای علوم نشانه نگاه سیاسی و جناحی برخی از همکاران شما نیست؟» گفته بود:
 
«اگر دفاع وزیر از عملکرد و مواضعش محکم و قاطع باشد، قطعا کسانی که می خواهند برای وزیر پیشنهادی حاشیه درست کنند ناکام خواهند شد. جواب هایی که از سوی وزرای پیشنهادی علوم به شبهات نمایندگان داده شده است تا کنون ضعیف بوده است.»
 
آقای پزشکیان افزوده بود: «رابطه ای که اکنون میان دولت و نمایندگان مجلس وجود دارد دارای ضعف هایی است... اما آنچه در برخی از موارد اتفاق افتاد، چیزی نبود جز عدم قاطعیت وزیر در پاسخگویی به شبهات برخی از نمایندگان.»
 
شایان ذکر است که آقای پزشکیان به تازگی و همنوا با آقای خاتمی، بر ضرورت پذیرش اشتباهات اصلاح‌طلبان نیز تأکید کرده است.
منبع: فارس