۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲

کشف پوست حیوانات در منزل یک شکارچی

ماموران اجرایی محیط زیست شهرستان ساری یک فقره پوست تازه مرال، یک طاقه قرقاول و یک بهله عقاب تاکسیدرمی شده را از منزل یک شکارچی متخلف کشف کردند.
کد خبر : ۲۱۱۶۶۶
صراط: ماموران اجرایی محیط زیست شهرستان ساری یک فقره پوست تازه مرال، یک طاقه قرقاول و یک بهله عقاب تاکسیدرمی شده را از منزل یک شکارچی متخلف کشف کردند.

 اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، ماموران اجرایی محیط زیست این استان با هماهنگی دادستان و اخذ نیابت قضایی، این بازرسی را انجام دادند.

بهرام فغانی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری در این زمینه گفت: مرال و قرقاول خزری از گونه های حمایت شده و بومی شمال کشور به شمار می روند.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر به علت شکار بی رویه و تخریب رویشگاه های جنگلی جمعیت هر دو گونه به شدت کاهش یافته و نسل مرال در خطر انقراض قرار گرفته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ساری بیان داشت: این مشکل طی سال های اخیر بخصوص پس از مجوزهای صادر شده برای سلاح های غیر مجاز شدت بیشتری گرفته است.

فغانی افزود: در این رابطه یک نفر متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده برای طی مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جویبار پنج شکارچی متخلف را در منطقه آببندان پهناب به همراه پنج قبضه اسلحه شکاری که یک قبضه آن قاچاق بود، دستگیر کردند.

در منطقه «انار مرز» و «میستان» شهرستان جویبار نیز تعدادی از شکارچیان متخلف دستگیر شدند که از دستگیر شدگان یک قبضه اسلحه دولول قاچاق، دستگاه پخش صدای پرندگان، سه قطعه اردک زنده به عنوان طعمه به همراه پنج قطعه چنگر کشف و ضبط شد.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل نیز در حین گشت و کنترل در منطقه جنگلی امام زاده عبدالله (ع) یک شکارچی متخلف را به همراه یک قبضه اسلحه دولول قاچاق و یک قطعه «ابیا» از پرندگان حمایت شده دستگیر کردند.

همچنین ماموران یگان حفاظت محیط زیست محمودآباد نیز در جریان گشت و کنترل در مناطق «آزادمون» و «مریج محله» تعدادی شکارچی متخلف را دستگیر و به مرجع قضایی معرفی کردند.
منبع: ایرنا