۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷

پرداخت تسهیلات میلیاردی خارج از ضوابط

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از توقف و کشف پرداخت وام‌های کلان و بدون سیر مراحل اداری و قانونی در بانک‌های کرمانشاه خبر داد.
کد خبر : ۲۱۱۹۱۳
صراط: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از توقف و کشف پرداخت وام‌های کلان و بدون سیر مراحل اداری و قانونی در بانک‌های کرمانشاه خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار منوچهر امان اللهی در تشریح این خبر گفت: در ادامه تعامل پلیس با نشانگاههای اقتصادی و نهادها و ادارات دولتی در راستای مبارزه جدی با جرایم اقتصادی، دستگیری بزهکاران و ایجاد امنیت اقتصادی دو نفر از روسای بانک های شهر کرمانشاه به علت پرداخت وام های کلان بدون رعایت اصول و سیر مراحل قانونی تحت تعقیب قرار گرفتند.
 
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: این بانکها در قالب تعهدات lc داخلی مدت دار مبادرت به پرداخت مبلغ  57،430،327،141 ریال برخلاف ضوابط به یکی از گروه های صنعتی کرده‌اند.
 
این مقام ارشد انتظامی افزود: با انجام استعلامات لازم و اخذ پرونده تسهیلات بانکی اعطایی و تحقیق در این خصوص صحت گزارش محرز گردید و با هماهنگی مرجع قضائی متهمان دستگیر شدند.
 
وی افزود: از متهمان پیرامون موضوع  ابتداً منکر بزه انتسابی شده سپس در ادامه با انجام تحقیقات علمی و جمع آوری اسناد و مدارک کافی نهایتا به بزه انتسابی معترف گردیدند.
 
امان اللهی ادامه داد: متهمان اعلام داشتند تسهیلات مذکور را بدون لحاظ مفاد قانونی و فقط اکتفا به اخذ سفته با ظهرنویسی اعضاء هیئت مدیره پرداخت نموده اند و با توجه به اطمینان از تمکین مالی گروه صنعتی مذکور هیچ گونه استعلام و یا اقدام قابل قبولی انجام نداده اند.
 
لازم به ذکر است پرونده متشکله به همراه متهمان در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.
منبع: فارس