۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳

توضیح اسماعیلی درباره انتصابات در نهاد قضایی

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه وجود لغزش در همکاران قضایی با سایر نهادها متفاوت است، گقت: وظیفه مدیریت دادگستری است تا مانع از لغزش‌های احتمالی همکاران قضایی شود.
کد خبر : ۲۱۱۹۴۳
صراط: غلامحسین اسماعیلی در حاشیه بازدید سرزده از مجتمع قضایی ولی عصر (عج)، اظهار داشت: قوه قضائیه و تبع آن دادگستری استان تهران علی‌رغم محدودیت‌های مالی به صورت مستمر درصدد جبران بخشی از ایثارگری‌های قضات به ویژه همکارانی است که در سنوات خدمتی بالا مشغول انجام وظیفه هستند و من هم در چارچوب وظایف قانونی خود قطعاً در جهت این امر مهم، مجدانه تلاش خواهم کرد.
 
وی افزود: برنامه‌ریزی دقیقی جهت شناسایی پرسنل قضایی شایسته از جهات مختلف علمی، سلامت نفس و تدبیر در سطح استان صورت گرفته تا در انتصابات آتی به دقت مراتب مورد نظر قرار گیرد.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه این اقدامات در جهت عملیاتی کردن مقوله کادرسازی است، گفت: کادرسازی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه بوده است.
 
اسماعیلی با تأکید بر سلامت اداری و رعایت نظم و ترتیب در عدلیه گفت: از آنجایی که قضات عالی‌ترین منبع انسانی جامعه و دستگاه قضا به شمار می‌روند به همین جهت در وهله اول حفظ این قشر فرهیخته، وظیفه مدیریت دادگستری است تا مانع از لغزش‌های احتمالی همکاران شود.
 
وی ادامه داد: وجود لغزش در همکاران قضایی با سایر نهادها متفاوت است و آثار تخریبی فراوانی به دنبال دارد، در آموزه‌های دینی هم آمده که چنانچه قاضی بلغزد در آتش سقوط خواهد کرد، به همین جهت تلاش می‌کنیم که با مراقبت‌های ویژه و با استمداد از الطاف الهی، مانع از بروز چنین رخدادی شویم.
 
اسماعیلی تصریح کرد: البته این نکته حائز اهمیت است که میزان بهره‌‌وری در عدلیه با هیچ نهاد دیگری در جامعه قابل مقایسه نیست، چرا که امر مهمی چون اجرای عدالت از جایگاه بسیار خطیری برخوردار است، البته همکاران قضایی و اداری ما هیچ‌گاه به سطح خدمت‌رسانی فعلی قانع نبوده و مرتب به تلاش‌های خود اضافه می‌کنند تا سطح رضایت‌مندی مردم از دستگاه قضایی ارتقاء یابد.
منبع: فارس