۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰

نامه انجمن‌ اسلامی دانشجویان به بان‌کی‌مون

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه‌ای خطاب به بان کی مون در مورد اتفاقات فرگوسن اعلام کرد: امروز آمریکا و لابی‌های اقتصادی و سیاسی صهیونیستی حامی آن،خطری برای تمام جهانیان و بشریت محسوب شده و وظیفه قانونی مجامع بین المللی دفاع از ملت‌ها در مقابل این خونخواران مدرن است.
کد خبر : ۲۱۱۹۴۹
صراط: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه‌ای خطاب به بان کی مون در مورد اتفاقات فرگوسن اعلام کرد: امروز آمریکا و لابی های اقتصادی و سیاسی صهیونیستی حامی آن،خطری برای تمام جهانیان و بشریت محسوب شده و وظیفه قانونی مجامع بین المللی دفاع از ملت‌ها در مقابل این خونخواران مدرن می‌باشد.
 
متن کامل این نامه به شرح ذیل است:
 
« دبیر کل محترم سازمان ملل متحد
 
جناب آقای بانکی مون
 
سلام علیکم
 
جناب دبیر کل!
 
همانگونه که می‌دانید تروریسم از مهمترین معضلات امروز جامعه بشری است و بسیاری از سیاست‌گذاری‌ها و لشکرکشی‌ها به بهانه مبارزه با آن انجام می‌گیرد.
 
امروز خوی وحشی گری و خونریزی لیبرال دموکراسی آمریکایی از پس پرده شعارهای زیبای حقوق بشری خارج شده و تروریسم دولتی آمریکا و لابی های اقتصادی صهیونیستی عریان، دست در خون هزاران انسان بی گناه دارند.
 
آقای بان کی مون!
 
دولت آمریکا بعد از حادثه 11 سپتامبر و به بهانه مبارزه با چند تروریست تا کنون بیش از یک میلیون نفر از مردم افغانستان، عراق، پاکستان را کشته، مجروح کرده یا آواره نموده است و مردم سوریه را قربانی مقاومتشان در برابر اسرائیل این غده سرطانی منطقه کرده است و دیگر ممالک اسلامی چون میانمار را به جرم مسلم بودن قربانی کرده!
 
جناب آقای دبیرکل و اعضای محترم مجمع عمومی سازمان ملل متحد،
 
شما می‌دانید که از زمان حضور نیروهای آمریکایی و ناتو علاوه بر اینکه چند میلیون نفر از مردم منطقه کشته و زخمی و آواره شده‌اند، کشت مواد مخدر و تروریسم نیز توسعه یافته است.
 
حدود دوازده سال است که مردم منطقه در سایه تهدید زندگی می‌کنند. چه کسی یا سازمانی باید از حقوق، امنیت و استقلال ملت‌های منطقه حمایت کند. اگر سازمان ملل در این باره مسئولیتی ندارد اعلام نماید که انبوه مردم و دولت‌های آسیب‌دیده به کدام سازمان باید شکایت کنند و در این صورت فلسفه تأسیس سازمان ملل چه خواهد بود؟ و چه موضوعی مهم‌تر از این می‌تواند در فهرست فعالیت‌های سازمان ملل قرار گیرد؟
 
دبیر کل سازمان ملل!
 
تولید گسترده سلاح‌های کشتار جمعی و هسته ای ، عدم پایبندی به قوانین بین المللی چون NPT و امثالهم تنها گوشه ای از تناقض های آشکار دولت آمریکا و هم پیمانان اوست و در نهایت برخوردهای گازانبری امروز دولت آمریکا با مردم رنگین پوست این کشور و کشتار بیش از 1900 نفر طی 5 سال در این کشور نمونه مشهود زیرپا گذاشتن حقوق بشر و وجود تبعیض نژادی در کشوری است که کاری جز تهدید و تهمت به عدم وجود حقوق بشر در دیگر کشورها ندارد.
 
در این ورطه سازمان ملل و دیگر سازمانهای بین المللی مربوطه باید سریعا ورود نموده و از مردم مظلوم و بی دفاع زیر ستم دفاع نمایند. در غیر این صورت ادامه این روند و اتهام خون‌های ریخته شده متوجه سازمان ملل می‌باشد.
 
جناب دبیر کل!
 
پایین بودن میزان درصد مشارکت در انتخابات پارلمانی آمریکا حکایت از عدم رضایتمندی مردم این کشور و بی اعتمادی وسیع و عدم مشروعیت دولت آن است.
دولتی که گستاخانه در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران و دیگر کشورها اظهار نظر می کند و تحریم اعمال می دارد؛ خود در غرقاب عدم مشروعیت و نارضایتی وسیع به سر می برد و تنها با زور اسلحه و فشار هرگونه صدای معترضی را در نطفه خفه می‌کند. امروز این دولت و لابی های اقتصادی و سیاسی صهیونیستی حامی آن،خطری برای تمام جهانیان و بشریت محسوب شده و وظیفه قانونی مجامع بین المللی دفاع از ملت‌ها در مقابل این خونخواران مدرن می‌باشد.
 
جناب بان کی مون!
 
ما جوانان ایران اسلامی،با تاسی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) در دفاع از مظلوم و حمایت از آزادی و آزادی خواهی از مردم فرگوسن ایالت میسوری و همه رنگین پوستان آمریکا و سراسر دنیا که زیر ستم دول مستکبر و جهانخوار قرار دارند حمایت می کنیم و شعار اسلام را با افتخار برای آنان قرائت نموده چنانکه در سوره مبارکه حجرات آیه 13 می فرماید: «یا ایها الناس انا خلقنا کم من ذکر و انثی و جعلنا کم شعوبا و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم؛ ای مردم! شما را از مردی و زنی آفریدیم و شما را ملتها و قبیله ها قرار دادیم تا به این وسیله یکدیگر را بازشناسید (نه اینکه به این وسیله بر یکدیگر تفاخر کنید) همانا گرامی ترین شما نزد خداوند متقی ترین شماست.»
 
انتظار این است که حضرتعالی به طور فعال موضوع را در دستور کار قرار دهید و تصمیمات لازم را برای پایان دادن به کشتار، پایمال شدن حقوق بشرو تبعیض نژادی و  اشغالگری اتخاذ و اعلام نمایید.»
منبع: فارس