۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵

حمایت ارجمند از اقدام وزیر بهداشت

حرکت وزیر بهداشت در طرح تحول سلامت و حذف دریافت‌های غیر متعارف با هدف تکریم جامعه پزشکی، قدم بسیار موثری برای افزایش کیفیت و حذف نگاه کمّی در حوزه سلامت است.
کد خبر : ۲۱۱۹۵۸
صراط: داریوش ارجمند در نخستین هم اندیشی منتخبین جامعه هنری و ورزشی در خصوص پیشگیری و کنترل سرطان با اشاره به کارکرد مثبت و تاثیرگذار برگزاری این گونه جلسات، اظهار داشت: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند نقطه آغاز خوبی برای ارتقاء فرهنگ سازی در جامعه باشد و بستری را برای تغییر دیدگاه از سمت کمّی گرایی فعلی به کیفی گرایی فراهم کند.
 
ارجمند با اشاره به حرکت جهادی وزیر بهداشت در ارتقاء کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی گفت: حرکت وزیر بهداشت در طرح تحول سلامت و حذف دریافت‌های غیر متعارف با هدف تکریم جامعه پزشکی، قدم بسیار موثری در جهت افزایش کیفیت و حذف نگاه کمّی در حوزه سلامت است.
 
وی عنوان کرد: نگاه کمّی گرایی در حوزه فرهنگ و اقتصاد، گرفتاری‌های زیادی ایجاد کرده است که باید برای اصلاح این رویکرد از مقطع آموزش و پرورش فرهنگ سازی کنیم.
 
به گفته ارجمند برای محقق کردن این مهم، در این برهه زمانی وزارت بهداشت را نباید تنها بگذاریم. ضمن اینکه باید به تربیت اجتماعی نیز توجه کنیم و از سلامت روان جامعه غافل نمانیم. چون استرس و اضطراب ناشی از گرفتاری‌های زندگی امروزی می‌تواند از کیفیت زندگی بکاهد.
 
به گزارش وزارت بهداشت، جلسه هم اندیشی منتخبین جامعه هنری و ورزشی کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونان این وزارتخانه، مدیران و روسای انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم نهاد مربوط به سرطان و چهره‌های منتخب جامعه هنری و ورزشی کشور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
منبع: تسنیم