۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶

اذعان‌مقام ایتالیایی‌به تدبیر رهبری‌ایران

معاون وزیر خارجه ایتالیا گفت: روند مبتنی بر دست یافتن به توافقی میان جمهوری اسلامی ایران و 1+5 تحت نظارت شخص رهبری می تواند آینده بهتری را برای همگان در سطح بین المللی رقم بزند.
کد خبر : ۲۱۱۹۹۷
صراط: لاپو پیستللی عصر سه شنبه پس از دیدار با علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران با اشاره به محورهای سفر خود به تهران افزود : این سفر نشان دهنده دوستی عمیق تهران و رم است.

وی ادامه داد: دلیل انتخاب این بازه زمانی برای سفر به تهران، توجه به این واقعیت است که مذاکرات صورت گرفته و در حال انجام میان ایران و 1+5 که مد نظر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است روندی دال بر ایجاد ثبات و همکاری های دائم متمرکز بر اعتماد متقابل است .

معاون وزیر خارجه ایتالیا گفت: متاسفانه طی یکسال گذشته جهان ما شاهد فجایع انسانی گسترده، جنگهای بی شمار و خونریزی های بسیاری بوده است .

لاپو پیستللی اظهار داشت: در مذاکرات هسته ای در چارچوب گفتمان صورت گرفته میان طرفین و تلاش ایران در راستای بسط این ثبات در عرصه بین المللی، آن چیزی که جهان در قبال ایران انتظار دارد این است که این مذاکرات آینده بهتری را برای همگان رقم بزند.
منبع: ایرنا