۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰

افسرعراقی جاسوس داعش ازآب درآمد

شبکه خبری المیادین روز سه شنبه گزارش داد یک افسر بلند پایه عراقی به جرم جاسوسی برای گروه تروریستی داعش در بغداد پایتخت این کشور بازداشت شد.
کد خبر : ۲۱۲۰۲۱
صراط: 'عبد الستار البیرقدار' سخنگوی رسمی قوه قضاییه عراق در این باره گفت: سیستم اطلاعاتی پلیس کشور با نظارت و پیگیری دادگاه بازرسی مرکزی، یک افسر بلند پایه را که اطلاعات ارتش این کشور را در اختیار عناصر داعشی قرار می داد در بغداد بازداشت کرد.

از سوی دیگر 'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق روز گذشته 24 تن از فرماندهان وزارت کشور را برکنار و افراد جدیدی را جایگزین آنها کرد.

درهمین حال یک مقام نظامی عراقی که نامش فاش نشده است گفت که نیروهای امنیتی مستقر در دانشگاه' تکریت' با پشتیبانی نیروهای مردمی و جنگنده های ارتش موفق شدند حمله تروریست های داعش به اطراف این دانشگاه را دفع کنند.

یک مقام نظامی کرد نیز اعلام کرد که 'اسدالله چچنی' سرکرده چچنی تبار داعش شب گذشته طی درگیری با نیروهای مردمی در شهر عین العرب به هلاکت رسید.

گروه تروریستی داعش طی چند ماه گذشته با پشتیبانی و حمایت های غرب و برخی کشورهای منطقه موفق شد برخی از مناطق عراق را تصرف کند.

ارتش عراق و نیروهای مردمی نیز تاکنون اقدامات امنیتی گسترده ای برای بازپس گیری مناطق از دست داده و پاکسازی آنها از وجود تروریست های داعش انجام داده اند.
منبع: ایران