۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴

تنبیه‌ غیرحرفه‌ای‌ خطیبی‌ برای‌ حامد لک

رسول خطیبی بعد از واکنش تند با دروازه بانش در بازی با فولاد ، او را از اردوی تیم هم اخراج کرد.
کد خبر : ۲۱۲۰۶۸
صراط: حامد لک به جرم گل خوردن از فولاد با تنبیه دور از رفتار حرفه ای سرمربی تراکتورسازی مواجه شد. رسول خطیبی که بعد از درگیری حبیب گردانی کاپیتان تراکتورسازی با حامد لک، طرف کاپیتان تیمش را گرفت  و بلافاصله دروازه بان خود را که در گل سوم فولاد اشتباه کرده بود را از زمین بیرون کشید، این تنبیه لک را بعد از بازی هم ادامه داد و از مسئولان تیمش خواست تا بلیت هواپیمای او را کنسل کنند تا مجبور باشد با اتوبوس به تهران برگردد.

خطیبی مربی جوان تراکتورسازی که فاصله سنی زیادی با بازیکنانش ندارد درحالی لک را بلافاصله بعد از گل خوردن بیرون کشید که روز قبل از این، نیلسون هم گل مشابه ای از نفت تهران خورده بود اما درخشان حداقل در جریان بازی حرمت بازیکنش را نگه داشت. حبیب گردانی کاپیتان تراکتورسازی بعد از گلی که خوردند به لک اعتراض کرد و توجیه او برای ناهموار بودن زمین را نپذیرفت و کارشان در زمین بالا گرفت. مشخص بود که گردانی در آن لحظات برای لک خط و نشان می کشید و خیلی سریع خطیبی نوشی صوفیانی تبریزی را به جای دروازه بان غیر بومی اش به زمین بازی فرستاد.

البته صوفیانی هم لحظاتی بعد اشتباه مشابهی داشت اما شانس آورد که فولادی ها گل چهارم را به آنها نزدند. اگرچه اشتباه لک ، اشتباهی کشنده بود اما رفتار خطیبی نشان از هیجان و جوانی این مربی دارد. کسی که اگرچه در نیم فصل اول نتایج موفقی گرفته اما با این واکنش های هیجانی اش در کنار زمین و اخراج های متوالی او در مسابقات ، چشم انداز  روشنی برای موفقیتش در مربیگری نمی توان ترسیم کرد. همان طور که رسول سال های شیرین فوتبالش را از دست داد و با آن همه استعداد نتوانست ابرستاره فوتبال ایران باشد.

رسول که حالا در کسوت مربیگری باید با بازیکنان خاطی تیمش برخورد کند ، می تواند این تنبیه را در رختکن و به دور از رفتار هیجانی انجام دهد. او که می خواهد واسیلی گوجای جدید فوتبال تبریز باشد باید تغییراتی اساسی در رفتارش داشته باشد و نگاه بومی و غیر بومی را از تیمش دور کند .