۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸

باند زورگیران غرب تهران متلاشی شد

باند سه نفره اراذل و اوباش غرب تهران كه در پوشش مسافركش، اقدام به زورگيري از عابران مي‌كردند در عمليات تعقيب و گريز مسلحانه از سوي پليس دستگير شدند.
کد خبر : ۲۱۲۱۱۵
صراط: باند سه نفره اراذل و اوباش غرب تهران كه در پوشش مسافركش، اقدام به زورگيري از عابران مي‌كردند در عمليات تعقيب و گريز مسلحانه از سوي پليس دستگير شدند.

مهرماه امسال به دنبال شكايت پسري جوان درباره يك فقره زورگيري به دست سرنشينان يك دستگاه خودروي ٢٠٦ نقره‌يي پرونده‌يي در اين خصوص در اداره پنجم پليس آگاهي تهران تشكيل و تيمي از ماموران مسوول رسيدگي به آن شدند.
 
اظهارات مالباخته نشان مي‌داد كه سارقان در غرب تهران، او را سوار خودروي خود كرده و پس از طي مسيري كوتاه و ورود به بزرگراه، ناگهان دو نفر از آنان با يك قبضه سلاح سرد چاقو و اسپري اشك‌آور به سمت او حمله‌ور مي‌شوند و با تهديد و ايجاد رعب و وحشت، تمامي وسايل ارزشمند او را به سرقت مي‌برند اما اين پايان كار نيست، متهمان در ادامه با سرقت عابربانك مالباخته اقدام به برداشت وجه نقد از حساب او كرده و سپس طعمه خود را در كنار خيابان رها مي‌كنند؛ اقدامي كه نخستين سرنخ را در اختيار ماموران پليس قرار داد.
 
 به گفته سرهنگ محمد اشراقي، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، براساس اظهارات مالباخته، محدوده فعاليت زورگيران غرب و شمال غرب تهران تعيين شد و شيوه سرقت‌ها نيز احتمال وقوع سريالي اين زورگيري‌ها را ثابت كرد. به اين ترتيب تشخيص هويت سارقان در دستور كار ماموران قرار گرفت و تصاوير ضبط شده دوربين‌هاي مداربسته شعبه بانك موردنظر، سرنخ تمامي تلاش‌هاي پليس شد. به گفته سرهنگ اشراقي، بررسي تصاوير ضبط شده هويت يكي از سارقان را فاش كرد.
 
سرنخي مهم كه نشان مي‌داد يكي از متهمان، شروري سابقه‌دار است كه پيش از اين به دليل زورگيري و سرقت‌هاي مشابه در اسلامشهر تحت تعقيب ماموران قرار داشته است. با پخش تصوير چهره يكي از سارقان به گشتي‌هاي نيروي انتظامي، شمارش معكوس انهدام باند زورگيري و سرقت غرب تهران به شماره افتاد. سرهنگ اشراقي در تشريح روند شناسايي و دستگيري متهمان گفت: در جريان يكي از گشتي‌هاي نيروي انتظامي، سارقان كه با يك دستگاه خودروي ٢٠٦ در حال تردد در خيابان‌هاي غرب تهران بودند از سوي ماموران شناسايي شدند.
 
 تماس ماموران با مقر انتظامي نيز نشان مي‌داد كه گزارش سرقت خودروي موردنظر در مهرماه امسال به پليس آگاهي داده شده است. به اين ترتيب و با صادر شدن فرمان ايست ماموران و بي‌اعتنايي راننده خودرو عمليات تعقيب‌و‌گريز آغاز شد. سارقان كه خود را در محاصره ماموران مي‌ديدند قصد تسليم شدن نداشتند؛ تصميمي كه ماموران را به گشودن آتش به سمت خودروي متهمان وادار كرد كه در جريان آن خودروي سارقان متوقف و هر سه متهم در چنگال پليس گرفتار شدند. با انتقال متهمان به پليس آگاهي، مهر تاييد بر سابقه‌دار بودن هر سه متهم در جرايمي همچون زورگيري و سرقت زده شد.
 
 به گفته سرهنگ اشراقي، سارقان در جريان بازجويي‌ها به ارتكاب ده‌ها فقره زورگيري در شش ماهه گذشته با استفاده از انواع خودروهاي سرقتي اعتراف كردند و پرونده ديگر سركرده باند كه در سال گذشته با تشكيل باند زورگيري ديگري، با طعمه قرار دادن چند همدست زن خود در كنار بزرگراه‌ها و خيابان‌هاي تهران اقدام به سرقت انواع خودرو‌ها مي‌كرد و پس از آن تحت پوشش مسافركش اقدام به زورگيري مي‌كرد، به سرانجام رسيد.
 
به اين ترتيب و با اعترافات صريح متهمان، بررسي پرونده براي شناسايي ساير جرايم ارتكابي و مالباختگان در اداره پنجم پليس آگاهي تهران همچنان ادامه دارد.
منبع: اعتماد