۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

5 شکارچی پرندگان زینتی دستگیرشدند

رئیس حفاظت محیط زیست خوی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خوی در حین گشت در مناطق حفاظت ‌شده مراکان این شهرستان، تعداد پنج شکارچی متخلف را دستگیر کردند.
کد خبر : ۲۱۲۱۱۹
صراط: جعفر محمدپور اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خوی در حین گشت‌زنی در مناطق حفاظت شده این شهرستان، پنج شکارچی متخلف را دستگیر کردند.
 
وی به مکان دقیق وقوع این جرم اشاره کرد و افزود: این دو شکارچی در ارتفاعات مراکان که یکی از مناطق حفاظت‌ شده شهرستان خوی محسوب می‌شود اقدام به شکار می‌کردند که توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شدند.
 
رئیس حفاظت محیط زیست خوی با بیان اینکه این شکارچیان اقدام به شکار غیر مجاز پرندگان زینتی می‌کردند، افزود: از این پنج شکارچی، پرنده‌ای کشف نشد، زیرا که در حین شکار دستگیر شدند.
 
محمدپور با اشاره به ادوات شکار کشف شده از این شکارچیان، تصریح کرد: ماموران یگان حفاظتی تعداد یک قبضه اسلحه شکاری، قفس زنده‌گیری و سایر ادوات شکار نیز کشف و تحویل مراجع قانونی کردند.
 
این مسئول با بیان اینکه شکار در مناطق حفاظت شده شهرستان خوی ممنوع است، اذعان داشت: شکارچیان برای شکار در این مناطق ملزم به اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست هستند.
 
وی در پایان متذکر شد: با شروع فصل سرما و مهاجرت بیشتر پرندگان به مناطق حفاظت شده، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خوی شبانه‌روز آماده‌ مقابله با هر نوع تخلفی هستند.
منبع: فارس