۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

آمار وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع سمنان

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کاهش‌ 50 درصدی آتش‌سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌های استان خبر داد.
کد خبر : ۲۱۲۱۳۲
صراط: جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از کاهش‌ 50 درصدی آتش‌سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌های استان خبر داد.
 
ابوالقاسم رحیمی با اشاره به کاهش حجم آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: خوشبختانه به واسطه جلسات متعددی که با مدیران و مسئولان شهرستانی داشتیم، آمار آتش‌سوزی در مراتع و جنگل های استان در هشت ماهه امسال کاهش چشمگیری داشته است.
 
وی با بیان اینکه طی هشت ماهه نخست امسال 15 فقره در سطح 26.5 هکتار از اراضی، مراتع و جنگل‌ها استان گرفتار حریق شده‌اند، افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته 26 فقره حریق و در سطح 51.5 هکتار بوده است.
 
رحیمی عنوان کرد: شهرستان‌های سمنان، سرخه ، گرمسار و آرادان تاکنون هیچ آتش‌سوزی در مراتع آنها رخ نداده است.
 
جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزاری جلسات متعدد با فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های استان را یکی از عوامل کاهش آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: این جلسات باعث شده که موارد توجیهی در کنترل حریق منعکس شود و با در نظرگرفتن اقدامات پیشگیرانه در زمان وقوع حریق در جهت کاهش و کنترل آن سریعاً عمل شود.
 
وی اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل کاهنده آتش‌سوزی‌ها در مراتع استان اطلاع رسانی‌، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توجیه عمومی بوده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: حریق جنگل سمنان