۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی:

امیدواریم جزییات مذاکرات را ظریف بشنویم نه از هاآرتص!

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: انتظار دانشجویان این است که بتوانیم جزئیات مذاکرات هسته‌ای را نه از روزنامه‌های واشنگتن پست و نیویورک تایمز و هاآرتص، بلکه از زبان وزیر امور خارجه کشورمان بشنویم.
کد خبر : ۲۱۲۲۰۱
صراط: بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: انتظار ما به عنوان دانشجو این است که بتوانیم جزئیات مذاکرات را نه از روزنامه‌های واشنگتن پست و نیویورک تایمز و هاآرتص، بلکه از زبان وزیر امور خارجه کشورمان بشنویم.
 
متن این نامه بدین شرح است:
 
«با درود و سلام به روح پاک امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی همان کسانی که در راه استقلال و عزت ایران اسلامی ایستادگی کردند و ذره‌ای از مواضع انقلابی و اصولی خود کوتاه نیامدند. همان هایی که راضی نشدند قطره‌ای از دریای بیکران پیشرفت های ایران اسلامی کاسته شود حتی به قیمت از دست دادن جانشان.
 
جوانانی که در بحبوحه تحریم‌های ظالمانه زورگویان عالم در زمینه‌های مختلف علمی از جمله تولید انرژی صلح آمیز هسته ای، جان فشانی کردند و بدون هیچ کمکی از شرق و غرب پرچم مقدس جمهوری اسلامی را برفراز قله‌های علم و دانش در عالم برافراشتند.
 
امروز پس از گذشت حدود یک سال و نیم از شروع به کار دولت یازدهم برای نخستین بار شاهد حضور وزیر امور خارجه در بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور بودیم که بیان نکاتی در این زمینه قابل توجه به نظر می‌رسد:
 
1- جناب آقای ظریف دقایقی را به سخنرانی در زمینه دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای پرداختند و بدون شنیدن سخنان تشکل‌های دانشجویی و حتی اساتید دانشگاه، همایش را ترک کردند. جای سوال است که دولتی که رئیس آن مدعی پایان یافتن دوران تریبون های یکطرفه است، چرا حاضر به شنیدن نظرات دانشجویان در زمینه مذاکرات هسته ای نیست؟
 
2- از آنجایی که پیش بینی می‌شد اجازه صحبت به تشکل‌ها داده نشود، بسیج دانشجویی دانشگاه علامه نظرات خود را بر روی پلاکاردهایی که حاوی سخنان گهربار مقام معظم رهبری بود نوشته تا به اطلاع تیم مذاکره کننده برسد اما این مسئله سریعا با برخورد عجیب حراست دانشگاه مواجه شد که این هم شاید یکی از دستاوردهای آزاد اندیشی در دولت تدبیر و امید باشد.
 
3- انتظار ما به عنوان دانشجو این است که بتوانیم جزئیات مذاکرات را نه از روزنامه های واشنگتن پست و نیویورک تایمز و هاآرتص، بلکه از زبان وزیر امور خارجه کشورمان بشنویم و در همایش کاملا علمی «دیپلماسی هسته ای» نظرات علمی دانشجویان هم در فضای آرام و صمیمی شنیده شود.
 
در پایان امیدواریم که تمدید مذاکرات هسته‌ای به تعطیلی واحدهای تولید انرژی هسته‌ای کشورمان و مخدوش شدن استقلال و عزت ایران اسلامی منتهی نشود چرا که بسیج دانشجویی همواره دلسوز همه دولتها بوده و در راستای حمایت از مواضع انقلابی مسئولان و همچنین تیم مذاکره کننده از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.»
منبع: فارس