۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۳

صادق طباطبایی الگو معرفی کرد + عکس

کد خبر : ۲۱۲۲۱
معاون سیاسی نخست وزیر و سخنگوی دولت بازرگان با تعریف و تمجید از عزت اله سحابی، مسافر کنفرانس برلین، وی را به عنوان یکی از چهره های پر افتخار تاریخ ایران دانست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، صادق طباطبایی در گفت‌وگو با سایت حامی فتنه (سلام) گفته است: مهندس عزت الله سحابی شخصیتی است با باورهای عمیق مذهبی و اندیشه‌ای روشن و بدور  از خرافه و جهل مبارزی است كه در طول زندگی اش در راه آزادی و استقلال كشور قدم برداشته و با استبداد داخلی و استیلای خارجی مخالف بوده و هست.

عجیب تر این که طباطبایی در اظهار نظری تامل برانگیز که در صفحه فیس بوک خود نیز آن را منتشر کرده گفته است: واقعا حیف است چنین شخصیتی با این درجه از كمالات برای نسل جوان امروز ما كه به دنبال الگو می گردند ناشناخته بماند.
 


این درحالی است که شهیدان انقلاب اسلامی بارها از سوی امام خمینی(ره) به عنوان الگوی جوانان معرفی شده تا آنجایی که امام خمینی(ره) درباره شهید حسین فهمیده فرموده بود: رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

پیش از این زهرا اشراقي همسر محمدرضا خاتمي در صفحه فيس بوك خود، ابراهيم يزدي دبيركل حزب منحله نهضت آزادي را پدر معنوي خود خوانده بود.

البته صادق طباطبایی توضیح نداده است کسی که در اظهارات موهن خود در روزنامه اعتماد ملی مدعي شده بود "بسياري از اخلاقيات زشت هست كه در ايرانيان وجود دارد. من ملت پرست نيستم و نمي خواهم مردم ايران را از هرگونه اخلاق مذموم مبرا بدانم و تبرئه كنم، ايراني ها دزد هستند" چگونه می تواند برای جوانان ایرانی الگو باشد.

سخنگوی دولت بازرگان با تعریف و تمجید از این چهره به اصطلاح ملی و مذهبی مدعی شد: مهندس سحابی  برای جوانان ما الگویی در ایمان و عمل صالح است.

این در حالی است که سحابی در جلسه کنفرانس برلین در توهين به ملت ايران گفته بود: "مردم ايران در انقلاب سال 1357 مي‌دانستند كه چه نمي‌خواهند، براي اينكه نمي‌دانستند كه چه مي‌خواهند اما آنها در انتخابات مجلس ششم نشان دادند كه چه مي‌خواهند و رأي "نه " و منفي به جريانات حاكم بر كشور دادند ".

در ادامه‌ جلسه، سحابي در سخناني حكومت ايران را حكومتي ديكتاتوري خوانده بود: "شما كه عليه ديكتاتوري داخل ايران مبارزه مي‌كنيد، بايد بدانيد كساني كه اينجا هستند نيز همچون شما در حال مبارزه با ديكتاتوري در داخل هستند ".

معلوم نیست کسی که صريحا به حمايت از شاه معدوم پرداخته است و تلاش كرده تا وي را از اتهام جنايت عليه مردم تبرئه كند، چگونه می تواند "در بردارنده خصلتهای نكو ...انسانی معتقد و مؤمن و متعهد ،پارسا و تلاشگر راه آزادی و استقلال کشور" باشد.

عزت الله سحابي كه همزمان با ايام الله دهه فجر با ارگان حلقه صهيونيستي جرس گفت وگو مي كرد، جايي در ميانه مصاحبه ناگهان به ياد علائق قديمي اش افتاد و گفت: «شاه باز عمل مي كرد و رك و راست، ولي در عمل خيلي زود و در همان 17 شهريور كه اعتراضات اتفاق افتاد، متوجه خواست مردم شد و برگشت. گرچه دير بود ولي اهل خونريزي و كشتار نبود. منتقدين اين شيوه مانند ارتشبد اويسي اعتراض شان به شاه اين بود كه شاه خيلي زود كوتاه آمد و اگر اجازه مي داد ما مهار مي كرديم. شاه كوتاه آمد ولي حاكميت فعلي كوتاه نمي آيد».

گفتني است حضرت امام(ره) درباره نهضت آزادي فرموده بودند اگر مدتي ديگر بر سر كار بودند، ايران را به آمريكا تحويل مي دادند.
نظرات بینندگان
خط انقلاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰
۵
۷
این افراد با سوء استفاده از مقام و جایگاه امام (ره) در حال ضربه زدن به امام، آرمان او، انقلاب او راه او هستند. این ها به خودی خود نه علمی هستند نه دانشمندی هستند نه شخصیتی در رفاه هم بزرگ شده اند و فقط به خاطر ارتباط خانوادگی با امام خمینی (ره) مشهر شده اند. ای کاش کمی از نظر معنوی هم با امام ارتباط داشتند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۳
۲
خداوند به این مرد شرافتمند و جوانمرد شفا عنایت فرماید. خانواده سحابی خانواده ای مبارز هستند که زندانهای زیادی در زمان شاه تحمل کردند. این خانواده در دیانت خانواده ای ریشه دار هستند. آنها گرچه در موارد زیادی با امام اختلاف دیدگاه داشتند ولی کسی در درستکاری- جوانمردی- دینداری- مبارز بودن -بی ریایی- وطندوستی -کاردانی آنها نمی تواند تردید کند.