۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸

احضار کاردار یمن به وزارت خارجه

معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه از فراخواندن کاردار یمن در تهران به این وزارتخانه درپی حادثه تروریستی امروز در نزدیک اقامتگاه سابق سفیر کشورمان در صنعا خبر داد.
کد خبر : ۲۱۲۲۷۲
صراط: حسین امیرعبداللهیان  گفت: به کاردار یمن در قبال مسئولیت دولت این کشور در تأمین امنیت دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در صنعا تذکر جدی داده شد.
 
وی افزود: به کاردار یمن در تهران تأکید کردیم انتظار داریم دولت این کشور اقدامات فوری برای شناسایی، دستگیری و مجازات عامل یا عاملان این حادثه تروریستی به عمل آورد.
 
امیرعبداللهیان  اضافه کرد: همچنین به کاردار یمن اعلام شد انتظار داریم  مقامات این کشور در قبال آزادی دیپلمات ربوده شده ایرانی، آقای احمد نیکبخت که 14 ماه پیش در صنعا ربوده شد و طبق اطلاعات دریافتی در سلامت به سر می برد بدون فوت وقت اقدام کند.
 
معاون وزیر امور خارجه همچنین درباره حادثه تروریستی امروز در صنعا گفت: این حادثه  ساعت 9 صبح امروز در نزدیکی اقامتگاه سابق سفیر جمهوری اسلامی ایران  با اقدام جریان‌های تروریستی روی داد اما خوشبختانه سفیر و کادر دیپلماتیک ما همگی سالم هستند.
 
وی افزود: در این حادثه فرزند سرایدار ساختمان که از اتباع  یمن است و نیز یکی از نگهبانان یمنی کشته و شماری از رهگذران مجروح شدند.
 
امیرعبداللهیان  گفت: در پی این حادثه وزیرامور خارجه یمن  در تماس با سفیر کشورمان در صنعا این اقدام را به شدت محکوم و اعلام کرد به‌زودی وزارت خارجه این کشور بیانیه‌ای در این باره صادر می‌کند.