۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷

یونسی:درایران‌هیچ‌قومی‌بر دیگری‌برتری‌ندارد

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: کسانی که به مذاهب دیگران اهانت کنند، حتی در لباس روحانیت دشمنان مردم و اسلام هستند.
کد خبر : ۲۱۲۲۸۵
صراط: حجت الاسلام 'علی یونسی' عصر چهارشنبه در دومین روز از سفر رییس جمهوری به استان گلستان در دیدار با مردم شهرستان آق قلا اظهار کرد:اگر کسانی بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کرد و بین آنان کینه ایجاد کنند، از نظر ما مزدورآمریکا و صهیونیست قلمداد می شود.

وی اضافه کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ،امام راحل و رهبر معظم انقلاب استراتژی نظام را وحدت تدوین کردند و همه باید تابع آن باشیم.

حجت الاسلام یونسی افزود: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی هیچ کس به دلیل انتصاب به مذاهب و اقوام نباید از حقی محروم شود و ملاک عمل همه ما باید این میثاق نامه باشد.

دستیار ویژه رییس جمهوری اظهار کرد: در کشور ما هیچ کس به دلیل وابستگی به یک قوم و مذهب بر دیگر برتری نداشته و اگر اولویت هایی در برخی جاها ایجاد می شود، اقدامی غلط بوده که ربطی به جمهوری اسلامی ندارد.

حجت الاسلام یونسی اظهار کرد: همه ما در نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه پرچم اسلام و ولایت فقیه قرار داشته و با هم زندگی می کنیم.



* اسلام دین رافت و مهربانی



دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: اسلام دین رافت و مهربانی است و هرگونه خشونت را رد کرده و دشمنی و کنیه ورزی در اسلام جایگاهی ندارد.

حجت الاسلام یونسی افزود: جنایاتی که این روزها در دنیا به نام اسلام از سوی گروه های موسوم به داعش و تکفیری انجام می شود ربطی به اسلام نداشته و این کارها ظلم به دین است.



* تنوع قومیت ها و مذاهب فرصتی برای کشور



وی اضافه کرد: وجود تنوع قومیتی و مذاهب در کشور ما فرصتی است که باید از آن استفاده کرد.

دستیار ویژه رییس جمهوری اظهارکرد: باید از این فرصت برای توسعه و پیشرفت کشور خود استفاده کنیم.

در این نشست جمعی از شرکت کنندگان به مشکلاتی همچون فرسودگی ماشین آلات کشاورزی، راهکارهای رونق کشت پنبه، ضرورت ایجاد اشتغال برای جوانان و توجه به رفع مشکل واحدهای صنعتی فعال در شهرک های صنعتی اشاره کردند.

حجت الاسلام علی یونسی که به نمایندگی از رییس جمهوری به شهرستان آق قلا سفر کرده بود قول مساعد برای پیگیری این مسایل داد.
منبع: ایرنا