۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

کری:منابع‌تأمین‌بودجه‌داعش‌رامنهدم‌کردیم

وی افزود: ما پیشرفت‌های زیادی علیه داعش طی دو ماه گذشته کسب کردیم ، اما هنوز در آغاز راه هستیم.
کد خبر : ۲۱۲۲۹۱
صراط: وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود بعد از پایان نشست وزاری خارجه ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در بروکسل گفت: هیچ تغییری در سیاست‌های ما در قبال ایران صورت نگرفته است و ما هیچ اقدام نظامی را با این کشور هماهنگ نمی‌کنیم.

 به نقل از اسکای نیوز، جان کری وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود بعد از پایان نشست‌های بروکسل گفت: هیچ تغییری در سیاست‌های ما در قبال ایران صورت نگرفته است و ما هیچ اقدام نظامی را با این کشور هماهنگ نمی‌کنیم.

وی افزود: ما پیشرفت‌های زیادی علیه داعش طی دو ماه گذشته کسب کردیم ، اما هنوز در آغاز راه هستیم. کری گفت:  ما منابع تأمین بودجه برای داعش را منهدم کردیم، ولی تنها از راه نظامی نمی‌توانیم داعش را از بین ببریم.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه ما باید کمک‌‌ها و حمایت‌های لازم برای مبارزه با داعش را در اختیار نیروهای امنیتی عراق قرار دهیم، افزود: وزرای خارجه ائتلاف بین المللی به شکل مثبتی از عملکرد حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق،  شگفت زده شدند.

وی با تأکید بر اینکه دولت العبادی نخست‌وزیر عراق گام های خوبی به سوی اصلاح و ریشه کن کردن فساد برداشته است، تصریح کرد: تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره مسئله بازسازی عراق با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق رایزنی کردند.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما هیچ کار نظامی را با ایران هماهنگ نمی‌کنیم و هیچ تغییری در سیاست‌های ما در قبال ایران صورت نگرفته است.

نشست وزیران خارجه عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش امروز چهارشنبه (12 آذر) با ریاست جان کری وزیر خارجه آمریکا برگزار شد.

موضوع خشکاندن منابع مالی داعش و کوتاه کردن دست آن از اینترنت از محورهایی است که در این نشست بررسی شد.
منبع: تسنیم