۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲

جنتی: رسانه‌های‌اسلامی‌دولتی‌نیستند

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که رسانه‌ها باید برای حمایت از فلسطین و افشای جنایت‌های رژیم صهیونیستی تلاش خود را افزایش دهند.
کد خبر : ۲۱۲۳۱۶
 صراط: نشست خبری مشترک علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایاد امین مدنی دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی در حاشیه دهمین اجلاس وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی با شعار «همگرایی رسانه‌ای برای صلح و آرامش در جهان اسلام» ساعاتی پیش در محل هتل آزادی برگزار شد.

علی جنتی در ابتدای این نشست گفت‌: همان‌طوری که شاهد هستیم موضوع این اجلاس همگرایی رسانه‌ای برای صلح در جهان اسلام است. انتخاب این عنوان به‌دلیل چالش‌هایی است که جهان اسلام و کشورهای اسلامی با آن روبه‌رو هستند. مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله محوری جهان اسلام و جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین گسترش تروریسم، خشونت و افراطی‌گری و رشد گروه‌های تکفیری که با ارائه تصویر مخدوشی از اسلام با پشتوانه رسانه‌ای همراه شدند، مسئله این کنفرانس است.

وی با اشاره به اینکه این اختلافات از دنیای غرب به کشورهای اسلامی وارد شده است، گفت: اختلافات مذهبی فرقه‌ای از مسائل و مشکلاتی است که عنوان همگرایی رسانه‌ای برای صلح و آرامش در جهان اسلام را باعث شدند. اعضای این کنفرانس در سخنرانی‌هایی که تاکنون داشته‌اند هرکدام به این مسائل پرداخته و در بیانیه‌ نهایی که صادر شده است نیز این نگرانی‌ها و راه‌حل‌های آن به‌شکل کامل منعکس شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران گفت: مسئله فلسطین مورد توجه اکثریت کسانی بود که در این کنفرانس حضور داشتند چرا که مسئله فلسطین بسیار پیچیده است و ابعاد اطلاع‌رسانی در مورد آن بسیار سخت است. آنچه ما از رسانه‌ها توقع داریم آن است که در عرصه حمایت از فلسطین و این مسئله که رژیم صهیونیستی جنایت‌های بسیاری را داشته و همچنین جذب حمایت برای ملت فلسطین فعالیت کنند تا که این ملت بتواند به سرزمین خود بازگردند.

جنتی با تأکید بر اینکه در حوزه رسانه‌ای، کشورهای اسلامی به‌دنبال آن هستند که از این آرمان به‌صورت یک‌پارچه به‌شکل مادی و معنوی و رسانه‌ای حمایت کند، گفت: مسئله ایجاد اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که مطرح شده است، طرحی است که ما تلاش داریم به آن جامه عمل بپوشانیم. دلیل اینکه تاکنون این مسئله تحقق پیدا نکرده است کمبود امکانات است و براساس مذاکراتی که ما انجام داده‌ایم قرار بر آن است که طرحی شکل گیرد که امکانات مادی، فنی و حرفه‌ای مورد نیاز این کار را تعیین کند و بعد از انجام مطالعات است که می‌شود زمان اجرای طرح را تعیین کرد.

وی در پاسخ به سؤال پایانی این نشست گفت: اینکه برخی می‌گویند که رسانه‌های اسلامی عمدتاً دولتی هستند حرف اشتباهی است در حالی که بسیاری از شبکه‌ها وجود دارند که اکنون در اختیار اصحاب و گروه‌های مختلف هستند. این‌گونه همایش‌ها و ملاقات‌ها قطعاً به نزدیک شدن افکار کمک می‌کند و امیدواریم که تأثیرگذار نیز باشد.

منبع: تسنیم