۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵

خاتمی:خط‌ بدحجابی رابیگانگان‌می‌دهند

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان به دنبال تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند.
کد خبر : ۲۱۲۵۰۱
صراط: آیت‌الله سیداحمد خاتمی عصر امروز در دومین کنگره شهدای بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: دشمنان در تلاش هستند، تا با بهره‌گیری از شبکه‌های ماهواره‌ای سبک زندگی ایرانی اسلامی را به سبک آلوده غربی تغییر دهند.

وی افزود: دشمنان این نظام و انقلاب می‌کوشند تا سبک آلوده غربی را که مبتنی بر فرهنگ فحشاء و فساد و بی بند و باری است را جایگزین سبک زندگی دینی و اسلامی ما نمایند و مسئله اختلاط محرم و نامحرم را  ترویج کنند و زندگی حیوانی به وجود آورند.

وی با طرح سئوال زنده جاوید کیست؟ و تفسیر درست از زندگی چیست؟ بیان داشت: زندگی بر اساس بینش‌ها شکل می‌گیرد و هرکسی بنا بر بینشی که دارد  زندگی می‌کند.

سخنران یادواره شهدای چهاردانگه  افزود: براساس آیه 12 سوره محمد (ص)  در زندگی‌های غیر ارزشی مدام سخن از خوردن، نوشیدن و کامروای‌های دنیوی است و ارزش‌ها هیچ جایگاهی ندارد و در این بینش مسجد، نماز و عبادت و عزاداری برای ائمه اطهار و ... بی‌معنا است.

این مسئول افزود: نکته‌ای که دشمنان ما به دنبال آن هستند، جایگزینی و ترویج زندگی ضدارزشی و ضد دینی و حیوانی غربی‌ها، به جای زندگی ایرانی، اسلامی و دینی مسلمانان است، آنها درصدد عرصه پوشش بد و بی حجابی و بی‌بند و باری در کشور ما هستند.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: این بدحجابی‌ها در جامعه ما، خطی است که بیگانگان می‌دهند و متأسفانه عده‌ای فهمیده و یا نفهمیده تحت تأثیر این مدل‌ها و الگوهای بدحجابی قرار گرفته‌اند.

خاتمی بیان داشت: آمریکا یک لحظه هم دست از دشمنی با ایران برنمی‌دارد، اگر چه نفوذ و قدرت این شیطان بزرگ کم شده، ولی شیطنت‌ها و توطئه‌های آنها بیشتر شده و ما هرگز در برابر دشمن سر خضوع و تعظیم فرو نمی‌آوریم.

وی تاکید کرد: در روش زندگی ارزشی، دین و عزت اصل است، زندگی با ذلت  مرگ است، زندگی واقعی زندگی باعزت و آزادگی است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: این یادواره‌ها و مراسمات مذهبی، ارائه الگوی  زندگی الهی است و پیام این مراسمات این است که، اگر می‌خواهید زندگی الهی را بنگرید، به سیره و زندگی شهیدان ما در دوران دفاع مقدس که میانگین سنی آنها بین 15 تا 30 سال بود، توجه کنید.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین پیام این مراسمات این است که شهیدان نمرده‌اند بلکه زنده هستند و به معنای واقعی زندگی عزتمندانه دارند، شهیدی که زندگی واقعی کرد تفسیر درستی از زندگی را داشت.

برگزاری نمایشگاه  بانوان در پشتیبانی از جنگ تحمیلی، ایجاد غرفه‌های بیداری اسلامی و فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، دیدار از خانواده‌های شهدا، نصب تمثال و تصویر شهدا در سطح شهر و تجلیل از والدین و خانواده‌های شهدا از جمله برنامه‌های این کنگره بود که با ذکر مرثیه‌سرایی و مداحی  مداحان اهل بیت عمت و طهارت خاتمه یافت.

منبع: فارس