۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹

افزایش چندين برابری کارکنان مرزی عراق

مشاور استاندار بصره عراق در امور مذهبی از افزایش کارکنان مرزی عراقی در مرز بصره با شلمچه به منظور سرعت بخشيدن به ورود زائران ايرانی به عراق خبر داد.
کد خبر : ۲۱۲۵۸۴

صراط:  شیخ ضیاء العبادی با حضور در مرز شلمچه  عنوان کرد: به منظور بررسی اوضاع مرز و تردد زائران به مرز عراق و ایران به شلمچه آمده ایم تا تسهیلات لازم را برای ورود زائران کشور دوست و برادر ایران را به عراق مهیا کنیم.

وی افزود: در واقع مردم بسیار زيادي از کشور جمهوری اسلامی ایران برای زیارت اربعین در حال ورود به عراق هستند که باعث شد ما تعداد کارکنان مرزی خود را به چندین برابر افزایش دهیم.

مشاور استاندار بصره عراق به آمار تردد زائرین ایرانی در روز گذشته اشاره کرد و گفت: در روز گذشته فقط تعداد 18 هزار زائر ایرانی وارد خاک عراق شدند و امروز نیز انتظار می رود این آمار افزایش پیدا کند.

العبادی تصریح کرد: پیش بینی می کنیم تا آخر اربعین زائرین ایرانی به کشور عراق به نیم میلیون نفر برسند.

مشاور استاندار بصره در امور مذهبی در پایان به تسهیلات تدارک دیده شده برای زائران نیز خبر داد و گفت: تسهیلات زیادی برای زائران ایرانی در عراق در نظر گرفته ایم و سرعت بخشیدن به ورود آنان و همچنین اسکان، اطعام و تدارک وسایل راحتی از برنامه های ما برای زائران امام حسین (ع) است.

منبع: مهر