۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲

سرمربی تیم ملی در دسترس نیست!

تیم ملی بوکس با تصمیم مسئولان فدراسیون تقسیم شد و هدایت آن به احدی و استکی سپرده شد. اتفاقی که گویا احدی سرمربی سابق تیم را از دسترس خارج کرده است.
کد خبر : ۲۱۲۶۰۵
صراط:  بوکس ایران اگرچه در بازی های آسیایی اینچئون نسبت به دوره قبل نتیجه بهتری کسب کرد و دو فینالیست داشت اما بر کسی پوشیده نیست که اگر قرعه بوکسورهایمان از همان ابتدا به قزاق می خورد قدرت شکست این حریفان سرسخت خود را نداشتیم. کما اینکه در المپیک هم این تجربه را داشتیم و احسان روزبهانی در اینچئون به همان بوکسوری باخت که در لندن هم مقابلش شکست خورده بود.

گرچه نباید تلاش احدی و کادر فنی اش را نادیده گرفت که با وجود مشکلات مالی اردوهای تیم ملی را ادامه دادند. اما حالا فدراسیون بوکس که مدتی است به شدت به دنبال جذب مربی خارجی است تیم می را به دو گروه تقسیم کرده است.

تقریبا فدراسیون تصمیم جدیدی نگرفته فقط استکی به جای تیم ملی ب باید در تیم بزرگسالان حضور پیدا کند. احدی که پیش از این پس از عدم اعزام به همراه احسان روزبهانی در اولین رقابتش در لیگ حرفه ای هم از دسترس خارج شده بود دوباره نیست. 

اردوی تیم ملی پس از برگزاری انتخابی در اواخر آذر از سر گرفته می شود اما این بار بدون غایبان قهرمانی کشور. تصمیمی که تجربه نشان داده چندان عملی نیست. برخی از مسئولان نیز معتقدند بهتر است از قهرمانان سابق بوکس در بخش مربیگری استفاده کنیم.

مقصودی: دوران بوکس مظاهری و دلاوری تمام شده است

نایب رئیس سابق فدراسیون بوکس که حالارئیس کمیته فنی است می گوید علی مظاهری و جاسم دلاوری خودشان هم نمی خواهند دیگر بوکس بازی کنند. دوران بوکس آنها تمام شده و باید در مربیگری ازآنها استفاده کنیم.

منوچهر مقصودی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: باید فرصت را به جوان ترها بدهیم. تا چه زمانی می خواهیم با همین بوکسورها به مسابقات اعزام شویم. تیم ملی نیاز به پشتوانه سازی دارد. تیم ملی را به دو گروه تقسیم کردیم که در هر دو تیم بوکسورهای با تجربه و جوان تر کنار هم قرار بگیرند.

وی ادامه داد: پروژه جذب سرمربی خارجی هم هنوز منتفی نشده است. ما به دنبال یک مربی درجه یک هستیم که کلاس فنی بالایی داشته باشد.

انتخابی تیم ملی بدون حضور ملی پوشان سابق!

در آخرین جلسه کمیته فنی تصمیم نهایی بر آن شد که غایبان تیم ملی به هیچ وجه جایی در تیم ملی نداشته باشند. اینکه فدراسیون تا چه زمانی بتواند در برابر این تصمیم خود ایستادگی کند علامت سوالی ایت که زمان به آن پاسخ می دهد.

بعید به نظر می رسد اگر ملی پوشان سابق دوباره علاقه خود را برای حضور در تیم ملی اعلام کنند فدراسیون با این موضوع مخالفت کند.

قرار است اواخر همین ماه انتخابی تیم ملی با حضور نفرات دوم و سوم قهرمانی کشور و لیستی ارائه شده توسط کمیته فنی برگزار شود و بعد نفرات اول قهرمانی کشو و منتخبان انتخابی بهع اردوی تیم ملی دعوت شوند.

منبع: مهر