۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

سرکرده مافیای رم به دام افتاد

مأموران پلیس ضدمافیای ایتالیا، در عملیاتی از پیش برنامه‌ریزی شده، سرکرده یک باند مافیایی را شناسایی و دستگیر کردند.
کد خبر : ۲۱۲۷۶۴
صراط: مأموران پلیس ضدمافیای ایتالیا، در عملیاتی از پیش برنامه‌ریزی شده، سرکرده یک باند مافیایی را شناسایی و دستگیر کردند.

«ماسیمو کارمیناتی»، رئیس گروه تبهکاران ملقب به «مافیای پایتخت» که با اخاذی و پرداخت رشوه به چهره‌های سیاسی ایتالیا، کنترل قراردادهای دولتی را به انحصار خویش درآورده بود، در عملیاتی حرفه‌ای بازداشت شد. بر همین اساس شهردار شهر «رم» نیز، پنجشنبه گذشته 13 آذرماه جاری دستور حسابرسی به برخی از پروژه‌های مشکوک دولتی را صادر کرد و استعفای جمعی از کارکنان شهرداری، اخاذی‌ها و اختلاس‌های کلان برخی از مقام‌های سیاسی را به اثبات رساند. طبق اقدام غافلگیرانه پلیس «رم»، 37 تن بازداشت شدند و خانه شهردار قبلی رم، خانه‌های افرادی وابسته به احزاب سیاسی و همچنین خانه‌های چهره‌هایی از دوستان «سیلویو برلوسکونی»، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا مورد بازرسی قرار گرفتند. انتشار ویدئو کلیپ از نحوه بازداشت رئیس مافیای پایتخت ایتالیا و انتشار عکس از او در حالی که در خودرویش نشسته بود، بازتاب بسیار گسترده‌ای در میان شهروندان ایتالیایی داشته است.

مردم ایتالیا خواستار رسیدگی جدی به پرونده‌های مربوط به اخاذی و پولشویی هستند که توسط اعضای باند مافیایی انجام گرفته است.
منبع: ایران
برچسب ها: مافیا رم شناسایی