۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

روحانی نباید به طرفداران قالی‌باف باج بدهد!

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان با تمام توان و حتی هزینه‌کرد خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی حاضر هستند.
کد خبر : ۲۱۲۹۸۳
صراط:  علی‌‌محمد غریبانی عصر شنبه در نشست پرسش و پاسخ به سئوالات خبرنگاران در اردبیل گفت: اصلاح‌طلبان با تمام توان و حتی هزینه‌ کرد خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده حاضر خواهند شد.
 
برای کسب تایید یا عدم صلاحیت برنامه خود را آشکار نمی‌کنیم
 
وی در مورد گرفتن اعتبارات بیشتر برای استان ادامه داد: این کار مدیران و رسالت نمایندگان است که بکوشند از اعتبارات و بودجه‌های ملی برای این استان اعتبار دریافت کنند چراکه کار یک نماینده در مجلس سئوال کردن و اعتبار گرفتن است که در این زمینه باید پیگیر واقعی باشند.
 
چهره سرشناس اصلاح‌طلبان با بیان اینکه مدیران ما باید مدیران بحرانی باشند تا بتوانند تعهداتی که دولت‌های قبل به مردم داده‌اند سر و سامان ببخشند، گفت: فرار سرمایه‌گذاران از این استان اسباب شرمندگی و سرافکندگی همه است چراکه در این کار نه مدیر، نه استاندار و نه نماینده مقصر است بلکه سرمایه‌گذاری در اردبیل مظلوم واقع شده و باید به صورت اساسی ریشه‌یابی شود که چرا امنیت سرمایه‌گذاری برقرار نیست.
 
نماینده سابق مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که به سرمایه‌گذار هزاران انگ زده می‌شود تا از این استان فرار کند چطور باید انتظار توسعه، رونق تولید و اشتغال داشته باشیم و یا بتوانیم اردبیل را در بستر کشاورزی و محصولات متنوع آن توسعه بدهیم.
 
وی تصریح کرد: اردبیل می‌تواند مرکز اقتصاد، کشاورزی و صنایع وابسته به آن باشد اما امروز اکثر صنایع ما تعطیل شده و واحدها به رکود رفته چراکه در این استان از دیرباز رسم است که حسادت و بخل‌ورزی زمینه ناکامی‌های بسیار زیادی را فراهم کرده و ما هیچ وقت از نیروهای‌مان نتوانستیم به خوبی حمایت کنیم.
 
غریبانی در پاسخ به سئوالی در مورد گرفتن تایید و یا عدم تایید کاندیداهای مجلس به عنوان صلاحیت از شورای نگهبان عنوان کرد: ما برنامه‌های خودمان را از هم‌اکنون آشکار نمی‌کنیم ولی این مسئله را تاکید داریم که اصلاح‌طلبان با تمام توان و حتی هزینه‌کرد خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده حاضر هستند.
 
استانی شدن انتخابات به نفع مردم است
 
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان مدعی شد: طرح استانی شدن انتخابات به عنوان طرح مفید و قابل تامل از زمان حضور بنده در مجلس شورای اسلامی مطرح شده ولی در آن مقطع همین آقایانی که امروز این طرح را به خاطر منافع خود مطرح کردند با آن مخالف بودند و حتی در آن مقطع رای لازم را نیاورد ولی بنده بر این باورم که این طرح به نفع مردم است هر چند که برخی‌ها به دنبال سوءاستفاده از آن هستند.
 
وی با انتقاد از افرادی که در استان اردبیل مرتب در جلسات بنگاه‌های اقتصادی عظیم استان همسایه آذربایجان شرقی حضور پیدا کرده و حتی زمینه ایجاد منطقه آزاد ارس و اتصال قسمتی از این استان را به آذربایجان شرقی پیگیری می‌کنند، اظهار کرد: ما هیچ مخالفتی با تبدیل شمال استان به منطقه آزاد ارس نداریم اما نمی‌خواهیم دوباره مستعمره آذربایجان شرقی باشیم.
 
غریبانی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد برنامه‌های اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات عنوان کرد: از حالا زود است که در مورد گزینه‌ها بخواهیم صحبت کنیم ولی قطعا اصلاح‌طلبان سال آینده و قبل از انتخابات به وحدت و همگرایی رسیده و در همه استان‌ها گزینه‌های‌شان را معرفی می‌کنند.
 
هیچ مشورتی با بنده برای انتخاب استاندار اردبیل انجام نشده است
 
وی با بیان اینکه بنده سابقه چندین سال حضور در سمت استانداری را دارم و بیش از 16 سال نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی بودم، گفت: از بنده هیچ‌گونه مشورتی برای انتخاب استاندار اردبیل و یا سایر استانداران گرفته نشده و برای این استان تاسف می‌خورم که مدیران آن نه تنها تثبیت نمی‌شوند بلکه هر روز در تلاطم تغییر هستند.
 
غریبانی ادامه داد: جای تاسف است که در کمتر از یک سال معاون استاندار تغییر پیدا می‌کند در حالی که سال‌های سال از تجربه او در استان‌های دیگر بهره می‌برند؛ مدیران استانی باید به خاطر بسپارند که با تغییر و تحول مستمر نمی‌توان کار را رو به جلو حرکت داد و یا ادعای نوآوری داشت بلکه این مدیران تثبیت شده و با تجربه هستند که می‌توانند کارآمدی‌ها را رقم بزنند.
 
دبیرکل انجمن مهندسان با انتقاد شدید از تغییر مدیریت‌های مکرر و پی‌درپی در این استان گفت: مدیر منصوب شده در این استان باید توانمندتر و جلوتر از مدیران ارشد در مسیر توسعه استان گام بردارند نه اینکه بخواهند از این مسیر عقب مانده و یا در شاهراه تردید حرکت کنند.
 
غریبانی با بیان اینکه انتظارات در استان انتظار به حق در مسیر توسعه قرار گرفتن است، تصریح کرد: روحانی نیز تا وقت از دست نرفته باید افراد لایق و شایسته در مدیریت استان برگزیند و رئیس جمهور باید کلاه خود را قاضی کند و ببیند در این استان به چه کسی باید تکیه کند.
 
انتقاد از استدلال غلط دولت در مورد افزایش قیمت نان
 
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با انتقاد از استدلال غلط دولت در مورد افزایش قیمت نان ادامه داد: ما بالاخره نفهمیدیم که دولت با استدلال غلط خود آیا با افزایش قیمت نان موافق بوده یا مخالف که نوبخت به صراحت در این زمینه اظهار نظر نکرده است.
 
غریبانی به سابقه طولانی پیگیری منطقه آزاد تجاری، گردشگری و توریستی اشاره کرد و افزود: این موضوع از مسائلی بوده که از سال‌های گذشته مطرح شده و حتی در این زمینه برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها نیز وجود داشته است.
 
روحانی نباید به طرفداران قالی باف باج بدهد
 
وی اظهار کرد: تعامل استانداران با نمایندگان هیچ ایرادی ندارد و آن‌ها در مقابل انتخاب خوب و یا بد مسئولان این استان باید جوابگو باشند اما متاسفم که این موضوع را بگویم که در برخی از مواقع دولت روحانی سعی کرده به طرفداران قالیباف باج بدهد که ما هنوز ماهیت آن را افشا نکردیم و بنده در تذکری به روحانی در مورد مسئولان استانی اعلام کردم که نباید از دیگر طیف‌ها افرادی در راس کار باشند.
 
غریبانی در مورد رای مخالف مجلس به گزینه‌های پیشنهادی وزارت علوم تصریح کرد: امضای 190 مسئول در مخالفت با برنامه‌های روحانی و این رای نیاوردن‌ها حتی به تزلزل دولت در روابط خارجی منجر شده در حالی که دولت یازدهم بسیار علاقه‌مند بود تا محیط دانشگاه با وزیری که خود معرفی کرده در دستش باشد ولی مجلس شورای اسلامی با مخالفت‌های مکرر در این زمینه سنگ‌اندازی کرده است.
 
وی حرکت روحانی با هدایت ظریف را در تقویت روابط بین‌المللی و مذاکرات‌ هسته‌ای مثبت و مورد تایید مردم دانست و عنوان کرد: روحانی در این حوزه ثابت قدم است و هیچ دوست ندارد به اعتبار و ارزش کشور خدشه‌ای وارد شود و روی منافع و اصول این نظام و مردم ایستاده است.
 
غریبانی دلیل به توافق نهایی نرسیدن مذاکرات اخیر را ملاقات‌های پشت پرده عربستان و کویت و موضوع رژیم صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه باید منتظر ادامه فرآیند مذاکرات ایران با 1+5 باشیم.
منبع: فارس