۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵

كشف 88 درصد پرونده‌های غیرمجاز در گلستان

رییس پلیس فتای فرمانده انتظامی استان گلستان با تاكید بر اینكه در حوزه فضای مجازی برای پیشگیری از وقوع جرم ابتدا باید برای كاربران جرائم و مسائل در این حوزه را تشریح و آگاهسازی انجام داد گفت: در سال جاری 88 درصد پرونده‌های تشكیل شده با موضوع برداشت غیرمجاز در گلستان كشف شده است.
کد خبر : ۲۱۳۰۲۲
صراط: رییس پلیس فتای فرمانده انتظامی استان گلستان با تاكید بر اینكه در حوزه فضای مجازی برای پیشگیری از وقوع جرم ابتدا باید برای كاربران جرائم و مسائل در این حوزه را تشریح و آگاهسازی انجام داد گفت: در سال جاری 88 درصد پرونده‌های تشكیل شده با موضوع برداشت غیرمجاز در گلستان كشف شده است.  

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ حبیب الله رجبلی با بیان اینكه برداشت‌های غیرمجاز رتبه نخست جرائم پلیس فتای استان گلستان را تشكیل می‌دهد اظهار كرد: نباید به افراد به راحتی اعتماد کرد و اطلاعات شخصی خود را در اختیار کسی قرار داد.  
 
وی تاكید كرد: 48 درصد کل پرونده های پلیس فتا در سال جاری مربوط به برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی است و تاکنون 88 درصد از این جرایم کشف شده و باقی آن نیز در دست اقدام است.  
 
رئیس پلیس فتا فرمانده انتظامی استان گلستان از آموزش 14 هزار و 92 نفر ساعتی چهره به چهره با شهروندان برای آگاه سازی مسائل و مشكلات مبتلابه فضای مجازی خبر داد و تصریح كرد: همکارانم در پلیس فتا برای آگاه سازی بیشتر تمام اقشار جامعه دوره های آموزشی در قالب کارگاه آموزشی و آموزش چهره به چهره را برگزار كرده‌اند.  

سرهنگ رجبلی از تهیه و توزیع بسته های فرهنگی مانند cd و بروشور در بین شهروندان خبرداد و افزود: تمام موارد سوء استفاده در فضای مجازی برای کابران در جلسات آموزشی توضیح داده می شود و آگاهسازی اقدام نخست پلیس است و برخورد قانونی با مجرمان در فضای مجازی، قدم بعدی پلیس فتا است.  
 
رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گلستان اظهار كرد: در حال حاضر پلیس فتای استان گلستان این آمادگی را دارد كه با افرادی تحت عنوان پلیس افتخاری در راستای فرهنگسازی و آگاهسازی مسائل مختلف در حوزه فضای مجازی به شهروندان همكاری لازم را داشته باشد.  
 
پلیس افتخاری در حوزه فرهنگی با هدف ارتقا سطح فرهنگ مردم ورود پیدا کرده است كه با این فعالیت می‌توان افراد علاقمند به هکاری با پلیس را آموزش داد تا اطلاعات کسب کرده را در جوامع هدف اطلاع رسانی کنند.  
 
سرهنگ رجبلی ضمن تاکید بر مقوله اطلاع رسانی و فرهنگ سازی استفاده درست از فضای مجازی، افزود: تا زمانیکه به کاربر درباره موضوع جرم و تخلفات توضیحات لازم داده نشود نباید توقع داشته باشیم تا جرایم از کاربر سر نزند.  
 
وی نقش رسانه را برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دراین حوزه مهم دانست و تصریح کرد: رسانه ها در بخش ایجاد و احساس امنیت نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند از این رو نیاز است تا در این بخش رسانه ها در کنار پلیس باشند نه در تقابل با آنها.
منبع:  
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا