۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱

محکومیت میلیونی 4 قاچاقچی در آذربایجان

مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از صدور محکومیت 2 میلیارد ریالی برای متهمان چهار پرونده قاچاق در این استان خبر داد.
کد خبر : ۲۱۳۰۳۱
صراط: محمد اقوامی در ارومیه اظهار داشت: طی روزهای گذشته با رسیدگی به چهار پرونده مهم قاچاق در تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، محکومیت 2 میلیارد ریالی برای متهمان این پرونده‌ها صادر شده است.
 
وی با اشاره به اینکه این پرونده‌های قاچاق در ارتباط با قاچاق گوشی تلفن همراه،‌ البسه و لوازم یدکی بوده‌اند،‌ گفت: این تخلفات در تعزیرات حکومتی شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب و پیرانشهر مورد رسیدگی قرار گرفته است.
 
اقوامی به جزئیات این پرونده‌ها نیز اشاره کرد و افزود: نخستین پرونده مربوط به قاچاق گوشی تلفن همراه در میاندوآب بوده است که به دنبال کسب اخبار و اطلاعات و اصله مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز ورود از طریق بیراهه به شهرهای عمقی کشور، در ایست و بازرسی از یک دستگاه خودرو تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع داده شده است.
 
وی با توجه به کشف 397 دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در قالب این پرونده، گفت: با رسیدگی به این پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز میاندوآب، بیش از 705 میلیون ریال جریمه نقدی برای متهم این پرونده صادر شد.
 
مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی دومین پرونده به لحاظ بالاترین محکومیت صادر شده را مربوط به قاچاق البسه در مهاباد اعلام کرد و افزود: ماموران نیروی انتظامی سردشت طی بازرسی‌های خود از یک دستگاه خودرو مقادیری البسه را به ظن قاچاق کشف و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل دادند.
 
وی تصریح کرد:‌با اشاره به اعلام شکایت گمرک، پرونده فوق پس از طی مراحل قانونی جهت رسیدگی و اعمال قانون به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد که در نهایت متهم پرونده علاوه بر ضبط کالا، محکوم به پرداخت 575 میلیون ریال جریمه نقدی به نفع دولت شد.
 
اقوامی در مورد پرونده قاچاق لوازم یدکی در پیرانشهر نیز گفت:‌ در جریان ایست و بازرسی ماموران نیروی انتظامی از یک دستگاه خودرو، مقادیری لوازم یدکی خودرو قاچاق کشف شد که پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی پیرانشهر ارجاع گردید.
 
مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به دفاعیات بلا وجه متهم و صدور حکم ضبط کالا، متذکر شد:‌ همچنین متهم به پرداخت 412 میلیون و 95 هزار ریال جریمه نقدی به نفع دولت محکوم شد.
 
اقوامی چهارمین پرونده را در این میان مربوط به قاچاق کالا در مهاباد اعلام کرد و اذعان داشت: با رسیدگی به این پرونده نیز که به دنبال کشف مقادیری البسه قاچاق از یک دستگاه خودرو توسط مأموران پلیس تشکیل شد، در نهایت متهم به پرداخت 394 میلیون ریال جریمه نقدی به نفع دولت محکوم شد.
منبع: فارس