۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹

توضیحات خواجه وند درباره بازداشت سیاسی

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت بازداشت سیاسی گفت: ما در حال پیگیری هستیم که اتهام انتسابی به سیاسی چه بوده است که تبدیل به قرار تامینی صورت بگیرد.
کد خبر : ۲۱۳۰۵۷
صراط:  مهدی خواجه‌وند گفت: به هر حال ما امروز پیگیری می‌کنیم که اتهام انتسابی به سیاسی چیست و تبدیل به قرار این اتهام به وجود می‌آید یا نمی‌شود این کار را کرد.
 
 خواجه‌وند در ادامه بیان کرد: با توجه به شرایط موجود و اتهامی که به سیاسی دارد شده است باز پرس پرونده پس از  تفهیم اتهام ، مکلف به صدور قرار تامینی شده است بر این اساس این قرار تامینی منجر به بازداشت موقت سیاسی شده است.
 
 وی بیان کرد: بر این اساس ما امروز پیگیری می‌کنیم که اتهام انتسابی‌ به سیاسی چه بوده است و تبدیل قرار تامینی‌ وجود دارد یا نه!
 
خواجه‌وند در مورد اینکه پرونده شکایت کشتی گیران و والیبالیست‌ها منجر به بازداشت سیاسی شده یا نه، بیان کرد: پرونده کشتی گیران در یک دعوی حقوقی رسیدگی می‌شود و والیبالیست‌ ها هم اقامه‌ دعوی نداشتند بر این اساس پرونده کشتی گیران و والیبالیست‌ها منجر به بازداشت‌ سیاسی نشده است.
 
 سخنگوی باشگاه پرسپولیس در مورد شکایت اسپانسر‌ قبلی منجر به بازداشت‌ سیاسی شده یا نه، تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که شکایت اسپانسر‌ قبلی باعث بازداشت سیاسی شده است.
 
وی درباره اینکه نماینده اسپانسر‌ قبلی بیان کرده که رضایت نمی‌دهد، عنوان کرد: پرونده اسپانسر‌ قبلی بحث‌های حقوقی مفصلی دارد که در حال رسیدگی است.
 
وی درباره اینکه گفته می‌شود بازداشت سیاسی، امنیتی است ، بیان کرد: این موضوع صحت ندارد چرا که در صلاحیت‌آن دادسرا نیست.
 
خواجه‌وند عنوان کرد: آنچه که مسلم است، سیاسی نه به خاطر شخصیت حقیقی‌اش بلکه به علت شخصیت حقوقی‌اش باز داشت شده است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: تمام سعی‌مان را می‌کنیم که طی امروز و فردا سیاسی از بازداشتگاه‌ آزاد شود، همچنین بازداشت‌ شدن سیاسی در مدیر عاملی وی تاثیری ندارد.