۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

بلاتکلیفی لایحه بیمه زنان خانه‌دار در دولت

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه مواردی مانند بیمه زنان خانه دار و لایحه تأمین امنیت زنان به بودجه سال آینده هم نرسید و این کم لطفی دولت یازدهم به امور زنان است.
کد خبر : ۲۱۳۰۹۲
صراط:  سکینه عمرانی گفت: تا کنون لایحه بیمه زنان خانه دار از سوی دولت به مجلس ارسال نشده است و بنابراین مشخص است که در لایحه بودجه 94 هم سهمی به این موضوع اختصاص داده نشده است.
 
وی ادامه داد: همچنین لایحه تأمین امنیت زنان نیز تاکنون آماده نشده است بنابراین این موضوع نیز مغفول مانده است و این کم لطفی دولت به امور زنان است درصورتیکه دغدغه اصلی ما حل مشکل زنان سرپرست خانوار، بیمه زنان خانه دار و افزایش مرخصی زایمان است.
 
این عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: اگر افزایش بودجه‌ای در امور زنان وجود داشته باشد در حوزه معاونت امور زنان خواهد بود که در این زمینه نیز ما هنوز سؤالاتی داریم که بودجه 8 میلیاردی معاونت در سال جاری صرف چه اموری شده است؟
 
عمرانی تصریح کرد: و هنوز منتظر هستیم تا معاونت گزارش هزینه‌ بودجه خود را برای ما ارسال کند چرا که زنانی که در مناطق محروم هستند و حتی در اطراف تهران در شرایط نامساعدی زندگی می‌کنند باید در بودجه و هزینه‌ها لحاظ شود.
منبع: فارس