۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

افزایش تصادفات خسارتی در آذربایجان

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در هشت ماه ابتدای امسال تصادفات خسارتی در جاده‌های آذربایجان غربی 40 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر : ۲۱۳۳۴۷
صراط: یحیی شرفی گفت: در هشت ماه امسال تصادفات خسارتی در جاده‌های آذربایجان غربی 40 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
 
وی به تعداد تصادفات خسارتی در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: امسال یک هزار و 400 تصادف خسارتی در محورهای مواصلاتی استان رخ داده که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته یک هزار مورد بوده است.
 
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی به تعداد تصادفات جرحی در استان اشاره کرد و گفت: در هشت ماه امسال تعداد 2 هزار و 700 فقره تصادف جرحی در استان رخ داده که خسارت جانی بسیاری بر جای گذاشته است.
 
شرفی با اشاره به تعداد مجروحان منتقل شده به بیمارستان، اظهار داشت: در هشت ماه امسال بر اثر تصادفات جرحی، تعداد 5 هزار و 100 نفر به منظور درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.
 
وی به کاهش میزان تصادفات منجر به فوت در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: میزان تصادفات فوتی در آذربایجان غربی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 25 درصد کاهش یافته است.
 
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در هشت ماه امسال 250 فقره تصادف فوتی در آذربایجان غربی رخ داده که از این تعداد بیش از 320 نفر جان خود را از دست دادند.
 
شرفی افزود: در هشت ماه امسال تعداد افرادی که بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند، 250 نفر بود که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 335 نفر اعلام شده است.
 
وی با بیان اینکه امسال تصادفات فوتی در دو حوزه برون شهری و درون شهری کاهش چشمگیری داشته است، افزود: بستن کمربند ایمنی، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی و پیگیری هشدارهای پلیس در کاهش میزان تصادفات برون شهری و درون شهری تاثیر به‌سزایی داشته است.
منبع: فارس