۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

واکنش افخم به حمله اسرائیل به سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تجاوز هوایی اسرائیل به سوریه‌ را نشانه همراهی رژیم صهیونیستی با گروه‌های تروریستی در تخریب کشور سوریه و کشتار مردم مظلوم این کشور دانست.
کد خبر : ۲۱۳۳۸۹
صراط:   مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با محکومیت شدید تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه‌، این اقدام را نشانه همراهی رژیم صهیونیستی با گروه‌های تروریستی در تخریب کشور سوریه و کشتار مردم مظلوم این کشور دانست و از سازمان ملل خواست به وظایف خود در متوقف کردن این تجاوزها عمل کند .
 
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: رژیم صهیونیستی درصدد سوء استفاده از شرایط بحرانی سوریه است، اما تبعات آتش افروزی‌ها، دامن این رژیم را نیز فراخواهد گرفت.
 
تجاوز اخیر اسرائیل هفتمین حمله از نوع خود است که رژیم صهیونیستی از زمان بروز ناآرامی‌ها در سوریه، علیه این کشور انجام می‌دهد. این حمله هوایی مجموعه‌ای از انبارها در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق و نزدیکی فرودگاه دیماس را هدف قرار داد.
 
 فرمانده‌ای ارتش سوریه بلافاصله انگشت اتهام را به سمت اسرائیل نشانه رفت اما محافل رسمی رژیم صهیونیستی در این رابطه سکوت کردند. البته رسانه‌های رژیم هدف از این حمله را سلاح‌هایی اعلام کردند که برای انتقال به حزب‌الله لبنان از طریق منطقه القلمون آماده می‌شود و می‌تواند موازنه‌های تسلیحاتی منطقه را به هم بزند.
 
منابع امنیتی به روزنامه الاخبار اعلام کرده‌اند که هشت جنگنده رژیم صهیونیستی در حمله به این دو منطقه شرکت داشتند، یکی از این مناطق در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق و منطقه دیگر در نزدیکی فرودگاه دیماس انجام شده است. این منابع اعلام کردند که مرکز مورد حمله در فرودگاه بین‌المللی دمشق مجموعه ای از سوله‌ها بود که کالاهایی در داخل آن وجود داشته است. هدف دوم نیز مجموعه‌ای از سوله ها بود که در داخل یک تأسیسات نظامی احداث شده است.
 
این منابع اعلام نکردند که مناطق هدف قرار گرفته حاوی چه کالاهایی بوده است، اما اعلام کردند که این حملات هیچ تلفات انسانی نداشته است. منابع دیگر هدف قرار گرفتن مناطق دیگر در منطقه الصبوره را تکذیب کرده و اعلام کردند که مقر تیپ 90 در منطقه القنیطره نیز هدف هیچ حمله‌ای قرار نگرفته است.
منبع: تسنیم