۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۲
آیت الله آملی لاریجانی:

جریانی مردم را به سمت کوروش و هخامنش سوق میدهد

جریانی انحرافی که گویا تمام نکات انحرافات گذشته را با هم در یک جا جمع دارد، در کمرنگ کردن نقش علما و در ترویج ایرانی گری و قومیت گرایی بسیار تلاش می کن
کد خبر : ۲۱۳۴۰

به گزارش صراط نیوز به نقل از اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه آيت الله صادق آملي لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي به تلاش‌هاي صورت گرفته در رژيم گذشته براي دور كردن مردم از اسلام و روحانيت اشاره كرد و افزود: همه ما مي‌دانيم كه در اواخر دوره طاغوت، رژيم به ترويج مليت‌گرايي و ايراني‌گرايي افراطي و بر پا ساختن جشن‌هاي آنچناني پرداخته بود كه هدفي جزء كمرنگ كردن نقش اسلام و نقش عالمان دين نداشت.

وي تأكيد كرد: در جامعه‌اي كه بر اساس دين شكل پذيرفته و آحاد مردم مسلمان هستند و بناست بر اساس توحيد، كتاب، سنت و وحي پيامبر زندگي كنند مسلماً بايد "تفقه در دين " داشته باشند. تفقه در دين يعني درك عالمانه و صحيح از دين و دركي كه بر اساس اجتهاد روشمند و مضبوط از دين حاصل شده باشد.

رئيس قوه قضاييه افزود: البته به نظر مي‌رسد از ميان همه اين اصطلاحات مثل معرفت ديني و درك صحيح يا درك عالمانه، تعبير قرآني "تفقه در دين " از همه پر معناتر و پر بارتر باشد. از اقتضائات چنين جامعه‌اي طبيعتاً و عقلاً اين است كه بايد تفقه در دين داشته باشد و عالماني باشند كه دين را بفهمند و اين فهم را در اختيار مردم قرار بدهند و زندگي‌ها بر اساس فهم عالمانه و مجتهدانه از كتاب و سنت شكل گيرد.

آملي لاريجاني به تأكيد قانون اساسي بر اين مسئله اشاره كرد و گفت: در اصول متعددي از قانون اساسي به صورت مستقيم و غيرمستقيم بر اين مسئله تأكيد شده، از جمله در اصل دوم قانون اساسي تصريح شده است كه نظام جمهوري اسلامي، نظامي است بر اساس توحيد(لااله الا الله) و اينكه از طريق اموري از جمله اجتهاد مستمر فقهاي جامع‌الشرايط بر اساس كتاب و سنت معصومين سلام الله عليهم، قسط و عدل و استقلال سياسي و اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي و همبستگي ملي را تامين مي‌كند و يا در اصل چهارم قانون اساسي تصريح شده است كه تمام مقررات و قوانين بايد بر اساس موازين اسلامي باشد و البته طريق تشخيصتش را هم نظر فقهاي شوراي نگهبان قرار داده است.

وي به آيه 122 سوره توبه اشاره كرد و گفت: صدر اين آيه اين است كه "و ما كان المومنون لينفروا كافه "، يعني نهي مي‌كند كه مومنين همه "نفر " يعني كوچ و حركت داشته باشند و به ميدان جهاد بروند. نهي مي‌كند كه همه مومنين بروند جهاد، مي‌گويد عده‌اي باقي باشند و اين عده بروند تفقه در دين كنند و اينطور نباشد كه همه جهاد بروند و تفقه در دين زمين بماند.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به اين كه در تفسير اين آيه اختلافاتي ميان علما هست گفت: در اين مسئله نمي‌توان ترديد كرد كه اين آيه تحريض و تحريك مومنان و الزام به بقاء عده‌اي براي تفقه در دين است و اين موضوع قابل ترديد نيست. مرحوم شيخ انصاري در كتاب گرانسنگ رسائل بعد از اينكه در استدلال اين آيه بر حجيت خبر واحد تشكيك و اشكالات متعدد وارد مي‌كند، مي‌فرمايد در اصل اين كه اين آيه ظهور در لزوم و وجوب تفقه و انذار در دين دارد نمي‌توان ترديد كرد.

آملي لاريجاني افزود: مسلماً بحث از حلال و حرام قدر متيقن اين تفقه است يعني بايد كساني باشند كه دين را عالمانه بفهمند و يا اقلاً حلال و حرام آن را بدانند. منتها بعيد نيست بر حسب پاره‌اي قرائن بگوييم كه اصلاً معناي آيه اين است كه در همه معارف بايد تفقه داشته باشند و نه فقط در حلال و حرام، مرحوم علامه طباطبايي نيز در ذيل اين آيه شريفه مي‌فرمايد كه از تعبير انذار در اين آيه شريفه استفاده مي‌شود كه بايد در همه معارف تفقه كرد چون بدون تفقه در مبدأ و معاد، انذار در حلال و حرام پيدا نمي‌شود.

وي در ادامه به تلاش برخي از جريان‌هاي انحرافي در طول تاريخ براي دور كردن امت اسلام از تفقه در دين و از عالمان راستين اشاره كرد و ايده "اسلام منهاي روحانيت " را زاييده اين تلاش دانست و گفت: از قرن‌ها پيش پاره‌اي جريانات انحرافي در مقابل نقش عالمان در دين وجود داشته است و همه ما مي‌دانيم كه در برهه‌هاي متعددي در همين جامعه اسلامي ما دراويش و صوفيه را در مقابل علماي ما قرار مي‌دادند و بهانه آنان رجوع به باطن و باطن گرايي و اهميت عالم معنا و معنويت بود اما در واقع نقش علماي دين را مي‌خواستند تضعيف كنند.

وي ادامه داد: ما يادمان نمي‌رود كه در زمان طاغوت دراويش را تأييد و كمكشان مي‌كردند، خانقاهايشان را آباد مي‌كردند، مساجد را اگر نگوييم خراب مي‌كردند ولي هيچ كمكي نمي‌كردند و مراسم ديني را در خانقاه‌ها مي‌گذاشتند. اين همراهي با جريان‌هاي انحرافي براي كمرنگ كردن نقش عالمان ديني بود.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به اينكه عالمان حقيقي دين توجه اصلي‌شان به عالم واقعيت و معنا بوده، منتها به خوبي دريافته بودند كه اگر مي‌خواهيم توجه به باطن پيدا كنيم و به عالم معنا بپردازيم، مسير همين است و نمي‌شود انسان حلال و حرام خدا را نداند بعد بگويد من دارم به عالم معنا مي‌پردازم و نيز نمي‌شود حدود الهي را نداند و حرام و حلال الهي را پاس ندارد بعد بگويد من به عالم باطن مي‌پردازم، اين سخن نادرستي است.

آملي لاريجاني ظهور روشنفكران سكولار را ادامه اين جريان‌هاي انحرافي توصيف كرد و گفت: جريان سكولاريسم و روشنفكران سكولار را در كشورهاي اسلامي تقويت مي‌كردند تا باز در مقابل علما و متخصصان فهم ديني جهت‌گيري كنند. در همين كشور ما آرام آرام پر و بال دادند به اينها تا جايي كه اسلام منهاي روحانيت تز اصلي برخي‌ها شد.

وي افزود: البته روحاني كسي نيست كه فقط عمامه‌اي بر سر و ردايي بر تن دارد، آنچه كه مهم است فهم عالمانه دين و تقوا است. آيا از علماي راستين دين از قرون اوليه مثل شيخ صدوق، شيخ مفيد، شيخ مرتضي، شيخ طوسي، علامه حلي حتي تا زمان حال عالمي را ديده‌ايدكه بيايد ادعا كند كه به لباس، كسي مي‌شود روحاني. اينها خودشان مجاهد في سبيل الله بودند در فهم دين و فهم معارف ديني و چه زحمات طاقت فرسايي براي بقاي دين كشيدند. واضح است كه روحانيتي كه مي‌گوييم تفقه در دين دارد همين روحانيت حقيقي است و اتفاقاً مخالفان نيز وقتي مي‌گويند تز اسلام منهاي روحانيت، همين روحانيت حقيقي را مدنظر دارند كه فهم آنان از دين عالمانه است.

آملي لاريجاني سپس افزود: واقعاً تأسف آور است كه در زماني كه البته بيشتر به زمان دولت اصلاحات بر مي‌گردد، كتابهاي متعددي در عرفانهاي كاذب وارداتي در همين كشور مجوز از وزارت ارشاد گرفته است. وقتي انسان كتابهاي آنها را مي‌خواند مي‌بيند كه عده‌اي جاهل و شياد و زنباره مدعي باطن و معنويت و عرفان شده‌اند. اين چه عرفاني است كه با همه دنياپرستي مي‌سازد. عرفان سرخپوستي كه با مواد مخدر و امثال آن هم هيچ منافاتي ندارد. عرفان بودايي هم جور ديگري. بايد تأسف خورد كه اين كتابها در اين كشور نشر شد و صدايي هم برنخاست، كشوري كه اساسش اسلام و تشيع است و نظامش نظامي است بر اساس توحيد و كتاب و سنت، چگونه مي‌تواند اين امور را تحمل كند.

رئيس قوه قضاييه تأكيد كرد: متأسفانه بايد گفت در زمان ما هم جرياني انحرافي كه گويا تمام نكات انحرافات گذشته را با هم در يك جا جمع دارد، در كمرنگ كردن نقش علما و در ترويج ايراني‌گري و قوميت‌گرايي بسيار تلاش مي‌كند و مردم را ارجاع مي‌دهد به كوروش و هخامنش و ديگران و بعد از آن طرف در ترويج عرفانهاي كاذب، در جن گيري و رمالي هم تلاش مي‌كند، كه مشخص نيست اينها چه نسبتي با دين دارد. در حاليكه اينها هم دم از روشنفكري مي‌زنند و با سكولارها خيلي راحت جمع مي‌شوند و همراهي مي‌كنند و هم با عده‌اي از هنرمندان لاابالي دم خور هستند و عرفانهاي كاذب را ترويج مي‌كنند و البته از اينكه با اجانب هم پنهاني ارتباط بگيرند خيلي ابائي ندارند.

آملي لاريجاني ملت ايران را به هوشياري در برابر اين جريان انحرافي دعوت كرد و اظهار داشت: بايد به هوش باشيم، نظامي كه بر اساس اسلام و بر اساس كتاب و سنت تشكيل شده مي‌بايست مراقب اين جريان انحرافي و امثال آن باشد و بايد بدانيم كه ما مسلمانيم، مسلماني كه با حق تعالي عهد بسته كه راه او را طي كند و كتاب و سنت را تبعيت كند، اينچنين مسلماني حتماً اولين كارش فهم كتاب و سنت است و در اولين قدم نياز به متخصص و عالم فهمنده دين دارد. اما شما در خصايص اين گروه انحرافي مي‌بينيد كه اين گروه دين را به گوشه‌اي در زندگي مي‌برند و مي‌گويند قلبت صاف باشد.

وي افزود: متأسفانه عقيده اينها اينگونه است كه در روابط با نامحرم آزادند، در تماس با روشنفكران سكولار و گاه ملحد و پريدن با آنها آزاد هستند، در رجوع به جن گير و رمال آزادند، با دراويش آزادند، آيا اين است حدود الهي؟ اين است حرمات الهي؟

وي تأكيد كرد: اين جريان اتفاقاً در مفاسد اقتصادي هم غوطه‌ورند و بي‌امان جلو مي‌روند. وقتي كه انسان تقوا را از دست داد در همه مجاري و در همه مجال مشكل پيدا مي‌كند.

رئيس قوه قضاييه افزود: وظيفه همه عالمان دين است كه در مقابل اين انحرافات بايستند و مردم ما نيز به هوش باشند. ملت مسلمان و انقلابي ما به ياد دارند كه حضرت امام (ره) چگونه با تمام وجود مقابل تز انحرافي اسلام منهاي روحانيت ايستاد و هيچگاه از خاطرم نمي‌رود كه امام چگونه به آنها خطاب مي‌كرد كه شما با روحانيون مخالف نيستيد بلكه با اسلام مخالفيد.

آملي لاريجاني تصريح كرد: حالا هم همين است. اين جريان انحرافي در حاليكه جن گيري و رمالي را روشنفكري جا مي‌زنند در كمرنگ كردن نقش عالمان ديني و متخصصان علوم حقه تلاش مي‌كنند. مسلماً مقصود ما نفي عوالم باطن و عوالم معنا نيست. اما يقين داريم اكثر قريب به اتفاق اينها شيادند. مگر هر چيزي در عالم امكان دارد، وقوعش در مورد شخص خاص هم ثابت است؟ ممكن است كسي بتواند قدرت‌هاي مافوق طبيعي هم داشته باشد اما هر كسي كه دكاني باز كند و بگويد من چنين قدرتي دارم آيا قدرت دارد؟ وانگهي هر قدرت شيطاني، هم مورد تأييد كتاب و سنت است؟

وي به روايتي در اين زمينه اشاره كرد و گفت: از امام صادق (ع) نقل شده است: كه فرموده‌اند " آيه الكذّاب أن يخبِرَك خَبَر السماء و الارض و المشرقِ و المغربِ فاذا سألته عن حرام الله و حلاله لم يكن عنده شي " اين روايت عجيبي است. اين روايت در كافي (جلد دوم صفحه 340 )آمده است و مي‌فرمايد نشانه آدم دروغگو اين است، از آسمان و زمين و از مشرق و مغرب به شما خبر مي‌دهد، اما وقتي از او راجع به حلال و حرام خدا مي‌پرسي هيچ چيز در كفش نيست.

آملي لاريجاني تأكيد كرد: اين رمالها و جن گيرهايي كه قوه قضاييه با آنها برخورد كرده، مصداق همين روايتند.

رئيس قوه قضاييه در پايان با اشاره به نقش علما و هوشياري مردم در شناسايي جريانهاي انحرافي گفت: البته اين رافع مسئوليت قوه قضاييه نيست و طبيعتاً هر شخصي بايد مسئوليت خودش را انجام دهد و دستگاههاي اجرايي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد وظايف خودشان را بدانند و نگذارند كه كتابها و نشريات ضلال چاپ شوند.

در ادامه جلسه مسئولان عالي قضايي مقرر شد اقتضائات حقوقي و قضايي برنامه پنجم توسعه بررسي شود. همچنين مقرر شد برنامه سوم توسعه قضايي نيز از سوي مسئولان قضايي بررسي و پس از ارائه پيشنهادات جديد و اصلاحات به منظور تصويب و ابلاغ به جلسه مسئولان ارائه شود.

نظرات بینندگان
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱۲
۵
مرگ برمش......... واعوان وانصارش
فدایی مشایی
|
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر خودت ... نکبت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
نکبت تو و مش...... و دارو دستاشان هستیدالحق که افرادی همچو تو باید فدایی مش...... باشین .
k-1
|
Iran (Islamic Republic of)
اره مش......... بده ولي عرب پرستي خيلي از اون بدتره
مصطفی غفاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰
۵
۱
قربان سرباز ولایت مدار وگوش به فرمان امام خامنه ای دانشمند جوان آملی لاریجانی حاجی دمت دمت گرم
ناشناس
|
Italy
|
۱۱:۴۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۲
Agha bro arabestan zendeghi kon va dast az sare Iran bar dar,agar khodeto mosalmun miduni va irani na??
اقای دل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۲
سلام.مشکل ما اینه که همه میخان بقیه رو درست کنن و به خودشون کاری نداشته باشن...بهتر نیست ایت الله ل........... فکری به حال فساد دستگاه قضایی بکنه و بعد از درست شدن دستگاه ..................... به بقیه ی امور بپردازه
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
آقاي دل قطعا تووي امور ، مهم و اهم وجود داره ! فساد در همه جا هست ، اما فساد دستگاه قضايي كه تهديدي براي اصول نظام نيست ، اما هشدار در خصوص جرياني انحرافي كه اصول نظام رو نشانه گرفته بسيار لازمه و بايد در مورد اون براي مردم روشنگري صورت بگيره اخوي ، جرياني كه همه اعتقادات اسلامي رو به بازي گرفته ، دم از ارتباط با امام زمان ميزنه ! حضرت آيت الله بهجت و خيلي از علماي بزرگ چنين ادعايي رو مطرح نكردن اما ..... لذا فتنه آينده رو همين جريان با عمق بسيار بيشتري نسبت به فتنه 88 اجرا خواهد كرد. بياييم كمي بيشتر مطالعه كنيم راجع به اين جريان
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا ممل میشه لطفا شما اینقدر بد از قوه قضائیه دفاع نکنی؟؟؟ برادر من ، تو که اینجوری با این دفاع مضحکت پاک آبروی ق. ق. رو بردی
ضمنا میشه جایگاه خودت رو مشخص کنی که کی هستی که در مورد مهم و اهم امور نظر میدی؟؟؟؟؟؟ و برای اهم و مهم تعیین تکلیف می کنی ؟؟؟؟ و اما بر خلاف جنابعالی ، ما عقیده داریم فساد در همه جا نیست - فساد در اونجا هائی هست که چرخه پول وجود داره - چرخه پول که میدونی چیه ؟؟؟؟؟؟ - برات میگم - پول قدرت میاره - قدرت فساد میاره - فساد پول میاره - این دایره تنها تغییری که می کنه اینه که محیطش و شعاعش بزرگتر و بزرگتر میشه - ( یه کم دور و برت رو نگاه کن - اونهائی که توی این چرخه هستند رو به خوبی میتونی ببینی ) تا جائی که افرادی مثل تو که چشمهاشون تحت تاثیر این دایره و شعاع بزرگش ، پر شده - فکر می کنند که فساد در همه جا وجود داره - یه کم مطالعه کن ممل جان - یا حد اقل از اظهار نظر در مورد مسائل تخصصی پرهیز کن - این رو هم بدون
تامرد سخن نگفته باشد .
عیب و هنرش نهفته باشد .
حق یار
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط عزيز ببين ببين ببين ببين چقدر اين آقا تنش ميخواره كه مثل خودش حرف بزنم و كلي ليچار بارش كنم !!!!
ضد و دشمن ضد ولايت فقيه
|
Iran (Islamic Republic of)
آقاي مهران آزادپي اين آقا با احترام يه نظري رو ارائه كرد كه نظرش هم كاملاً منطقي هست و خيلي ها باهاش همنظر هستن ، اما شما طبق معمول و با ادبيات خاص خودت اومدي اين صحبت هارو مطرح كردي !! :
برادر من ، تو که اینجوری با این دفاع مضحکت پاک آبروی ق. ق. رو بردی
ضمنا میشه جایگاه خودت رو مشخص کنی که کی هستی که در مورد مهم و اهم امور نظر میدی؟؟؟؟؟؟ و برای اهم و مهم تعیین تکلیف می کنی ؟؟؟؟
دوست داري يكي مثل خودت و اونجوري كه لياقت چنين لحني هست (مضحك ، جايگاه ، كي هستي ، تعيين تكليف ميكني) باهات حرف بزنه ؟
مگه تو خودتو جايگاهتو مشخص كردي كه هميشه نخود هر آشي ميشي زير همه مطلبا فك ميزني كه اون بياد براي تو علامه جايگاهشو مشخص كنه و ....؟؟؟
خودت در توهم متخصص بودن سير ميكني و ميگي : و اما بر خلاف جنابعالی ، ما عقیده داریم فساد در همه جا نیست (آخه مجبوري همه جا اظهارنظر كني و خودتو سبك كني ؟ ميخواي كه چي همه بگن احمدي نژاد ؟؟؟ كور خوندي )
یه کم مطالعه کن ممل جان !! (چون همنظر با تو نيست اطلاعاتش كمه ؟ و همچون تويي كه انحراف و اجنه از سر و كولت ميباره و قدرت تشخيص انحراف رو از راه درست نداري آدم مطلع و مطالعه كني هستي ؟)

گفتي : یا حد اقل از اظهار نظر در مورد مسائل تخصصی پرهیز کن !!!
ميگم آخه آدم ناحسابي خجالت نميكشي اينقدر خودخواهي و خودتو مثل ارباب منحرفت تووي همه چي ملا ميدوني؟

آخر سر هم گفتي : این رو هم بدون
تامرد سخن نگفته باشد .
عیب و هنرش نهفته باشد .
يعني تو مطمئن هستي كه سخنهايي كه از مغز و دهان تو تراوش پيدا ميكنه همش هنره و صحبتتات نشاني از عيب وجود نداره ؟ مگه آدم بدون عيب هم پيدا ميشه ؟؟ (البته در جريان انحرافي ممكنه !!!)
خجالت بكش و درست حرف بزن كه كسي به خودش اجازه نده مثل يه آينه ، متقابلاً و چند برابر بارت كنه !!
مهران آزادپی
|
Iran (Islamic Republic of)
تکیه بر شنیده ها ، بالاخره خودش رو توی اینجا ها نشون میده -
این آقا ممل ما ، لابد شنیده که فساد در همه جا هست ولی با چشم خودش ندیده !!!- خوب یکی بگه این ( همه جا )شامل چه جا هائی میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟- دقت بفرمائید ، دامنه این همه جا تا کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟
این آقا ممل ما اعتقاد داره( بخوانید شنیده ) اولا فساد در ق. ق. وجود داره ( که خودش جای بحث داره - ضمنا فساد در ق. ق. اصول نظام رو تهدید نمی کنه - ( خوب این هم یه نظره برا خودش - ( این بجز بد دفاع کردن از ق. ق. چه چیزی میتونه باشه؟؟؟؟؟ )
- از طرفی شنیده که یه جریان انحرافی وجود داره که اتفاقا اصول نظام رو نشونه گرفته - بنا بر این فرمایشات آقا ممل ، فرمایشات مقام معظم رهبری کجای این اظهار نظر قرار داره ؟؟؟؟؟ معظم له فرمودند که حواسشان به همه امور هست - فرمودند که کار آئی دولت حد اقل در ..... سال اخیر بی سابقه است - و مطابق آنچه از ایشان ( مقام معظم رهبری ) سراغ داریم ، حتی ذره ای از اصول کوتاه نمی آیند .
ایشان عقیده دارند که باید روشنگری صورت گیرد - لابد به همین نحوه و به همین منوال که روشنگری فرموده اند ( با الفاظی مثل تنش میخواره که البته غلط املائی هم دارند و کلمه مورد نظر ایشان از مصدر خارش یا خاریدن است .)
ایشان شنیده اند که جریانی وجود دارد که اسلام را به بازی گرفته است و عده ای را متهم به این امر کرده اند - خدا کند که مستندات اثبات این ادعا را هم داشته باشند .
ایشان شنیده اند که جریان انحرافی دم از ارتباط با امام زمان ( عج ) می زنند - که ما نفهمیدیم دم از ارتباط با امام زمان زدن کجایش انحرافی است؟؟؟؟؟ همه بچه شیعه ها دم از ارتباط با امام زمان می زنند!!!!! همه این مرز و بوم و مملکت مال امام زمان (عج ) است - ارتباط که قطعا نائل شدن به دیدار نیست - که البته اگر کسی به دیدار نائل شود زهی سعادت و کم نبوده اند افرادی که به این سعادت رسیده اند .( هرچند که ما عنوان نمودن این ادعا را در حلقه دولت نه دیده ایم و نه حتی شنیده ایم ) در ضمن ، انتظار هم نوعی ارتباط است که امید واریم این ارتباط همه ما بچه شیعه ها با آقا قطع نشود .
بعد هم آقا ممل با این همه حرف بدون هزینه ، تحلیل فرموده اند که فتنه است و چنین است و چنان است - ( لطفا یک بار دیگر کامنت ایشان را ملاحظه بفرمائید ) !!!!!!!!!!!!
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا مهران ميخواي دهن به دهن بشم باهات و مثل خودت حرف بزنم ؟
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
آزادپي جان احتمال ميدم تووي قرنطينه هستي و فقط ميكنن توو كله ت !!! كه بياي اينجا و اين اراجيف رو به هم ببافي ، صبح تا شب پشت سيستم داري در راه مهدويت (البته از نوع انحرافيش) زحمت ميكشي ، صراط و خوانندگان صراط توجه بفرمايين به صحبتهاي اين زيرخاكي :

*** ایشان شنیده اند که جریانی وجود دارد که اسلام را به بازی گرفته است و عده ای را متهم به این امر کرده اند - خدا کند که مستندات اثبات این ادعا را هم داشته باشند .
ایشان شنیده اند که جریان انحرافی دم از ارتباط با امام زمان ( عج ) می زنند - که ما نفهمیدیم دم از ارتباط با امام زمان زدن کجایش انحرافی است؟؟؟؟؟

آخه بيسواد مهران ! حضرت آيت الله بهجت و كلي علماي بزرگ اسلام كه در ارتباطشون با آقا امام زمان شكي نيست ، هيچگاه به خودشون اجازه ندادن در اين رابطه كوچكترين ادعايي رو مطرح كنن و همواره براي بيان مطلبي از آقا امام زمان ، اظهار مي داشتند كه اين مطلب را از فرد ديگري كه با امام زمان ارتباط داشته شنيده اند ، حالا وقتي كه يه آدماي منحرف و بي سوادي مثل تو ميان و ادعاي ملاقات مستمر و اخذ خط و ربط كاري از آقا ميكنن، به حدي كه ديگه خودشونو بي نياز از واسطه و نايب امام زمان (ولايت فقيه) معرفي ميكنن و با اقدامات عملي واقعاً خنده دار و مضحكي خودشونو در راستاي حذف اين اصل مهم نظام اسلامي نشون ميدن .... چكار بايد كرد ؟
بيسواد مواظب صحبتات باش
20
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰
۳
۴
بیخود گفته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۰
خدا می دونه چه نیتی پشت حرفاشه ... کاش این حرفا از رو ایمان بود نه حب و بغضهای سیاسی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۰
جریان ها :
جریانی که مردم را به سمت کورش هخامنشی سوق م دهد .
جریانی که مردم را به سمت آمریکا و دار دسته اش سوق می دهد .
جریانی که مردم را به سمت مسایل انحرافی سوق می دهد .
جریانی که مردم را به سمت ارواح . اجنه اونم از نوع بو دارش (عاملین غم . غصه وستم )سوق می دهد .
و جریان های دیگر .............................
جایگاه جریان های فوق کجاست . مردمی هستنند یا دولتی . فرمانده واحد دارند یا از چند فرمانده فرمان می گیرند . سیاسی اند یا کلاه بردار .
انهدام جریان های فوق با کدام قوه می باشد آیا ممکن است جریان های فوق در تمام قوا نفوذ کرده باشند .
بهر حال از خداوند متعال می خواهم به سران سه قوه بصیرتی عظیم بدهند تا هر چه زودتر ضمن آخر وفا داری به ولایت فقیه تمام جریان ها را منهدم نمایند آمین یا رب العالمین
muhhammad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۱
مرگ بر
مرتدين ملي گرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
همه این جریان سازیها برای استفاه از ظرفیت 35میلیونی علیه دولته تا دولت در مبارزه با رانتها و مفاسد اقتصادی و مافیای قدرت و خاندان ه. موفقیتی کسب نکنه و از طریق بولتن نویسی برای مراجع استفاده میکنن وگرنه مثلا فیلم ظهور چند ماه قبل از جنجال هم جا بود و کسی حتی سی دی اش را نمی خرید. چون مهم نبود. ضمنا موهن تر ازصدها فیلم سکولاریستی پرده سینما نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
ملی گرایی ارتداد است ؟
شما در چه جایگاهی هستید که حکم می دهید؟
بسه شعارهای پوچ
ایرانی مسلمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
سلام دوستان
سوالی همیشه ذهن مرا مغشوش کرده وبه جواب نرسیدم .مگر دین اسلام و اوستا مقابل هم هستند؟؟؟؟؟.. با توجه به تحقیقاتی که در زمینه تاریخ هخامنش انجام دادم آنها اولین حکومت مستقل یکتا پرست بودند و شعار معروفشان هم (پندار نیک و گفتار نیک وکردارنیک) است که این شعار چکیده دین مبین اسلام است ودلیل پذیرش دین اسلام توسط ایرانیان خوی یکتا پرستی و عدالت محوری ایرانیان بود و شما بزرگواران باید از دید بهتر واز بالاوبا انصاف به این دومقوله نگاه کنیم .واز نکات مثبت و خوب گذشته ونکات مشترک اوستا واسلام استفاده شود و مارا بوسیله اسلام به ریشه وگذشته مان گره بزنید
ویک خواهش : مارا از گذشتگانمان و از ریشه مان جدانکنید .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰
۰
۰
مگه کوروش بزرگ پیغمبر خدا نبوده ؟ مگه ذوالقرنین همون کوروش نیست ؟
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم