۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹

جوانترین ترکیب تاریخ در فرمول یک

کارلوس ساینز جوانترین راننده تاریخ فرمول یک به تیم توروروسو پیوست.
کد خبر : ۲۱۳۵۳۷
صراط: تیم توروروسو، تیم دوم ردبول در دنیای فرمول یک از پیوستن کارلوس ساینز جونیور 20 ساله به این مجموعه خبر داد تا در کنار مکس فرشتاپن 17 ساله جوانترین ترکیب تاریخ فرمول یک را در سال 2015 تشکیل دهند.

 کارلوس ساینز جونیور چندی پیش تبدیل به جوانترین راننده برنده سری جهانی قهرمانی رنو 3.5 شد و جایزه همان عنوان اولی رانندگی آزمایشی با اتوموبیل ردبول ریسینگ در آخرین گرندپری فصل در ابوظبی بود.

وی درست در همین تست درایو بود که قرار است سال آینده پشت فرمان اتوموبیل بنشیند: 
وی گفت: وقتی دکتر هلموت مارکو ( مشاور تیم ردبول ریسینگ و رئیس برنامه توسعه رانندگان ردبول) خبر حضورم در تیم توروروسو در فصل 2015 را به من داد، نمی توانید تصور کنید که تا چه اندازه خوشحال بودم. نمی دانم چطور بابت حمایت هایی که در طول این مدت از من کرده، از او تشکر کنم. او به من کمک کرد تا رویای که همواره در زندگی ام داشتم، به حقیقت بپیوندد.

بدون شک رسیدن به جایگاه امروزی برای کارلوس آنقدرها هم آسان نبوده است. کارلوس ساینز فصلی دشوار برای رسیدن به عنوان قهرمانی رنو 3.5 داشت.

ساینز جونیور  ادامه داد: واقعاً برایم این فصل شبیه رولر کوستر بود. برای پیروزی باید تمرکزم را حفظ می کردم ولی از لحظه ای که برای شرکت در سری جهانی قهرمانی رنو 3.5 پشت فرمان اتوموبیل نشستم، می دانستم که برای اینکه شانس نشستن روی صندلی توروروسو در سال 2015 را داشته باشم باید قهرمان شوم.

 جونیور در عین حال به داشتن این رویا از کودکی اشاره می کند و اینکه برای رسیدن به این جایگاه چقدر رویا داشته.
از سوی دیگر دکتر هلموت مارکو که در راه بزرگ شدن و رسیدن کارلوس ساینز جونیور به دنیای فرمول یک نقشی کلیدی داشته اعتقاد دارد که پختگی و تعهد بالای کارلوس در راه رسیدن او به دنیای فرمول یک نقشی کلیدی داشته است.

 او با پیروزی در سری جهانی قهرمانی رنو 3.5 ما را متقاعد کرد به خصوص که موفق شد این قهرمانی را با 7 پیروزی که رکوردی برای خودش محسوب می شود به دست آورد. هیچ کس دیگری موفق نشده بود این تعداد مسابقه را با پیروزی به اتمام برساند.

 وی در دو سال اخیر به پختگی کامل رسیده است. او در طول این مدت کاری را که از او انتظار داشتیم، انجام داده و به همین دلیل باید بگویم که او انتخاب طبیعی ما بود.

اما بدون شک نمایش او در ابوظبی باعث شد تا تیم از انتخاب او مطمئن شود

جونیور افزود: تست در ابوظبی با اتوموبیل فرمول یک ردبول ریسینگ خیال ما را راحت کرد و مطمئن شدیم که انتخاب درستی انجام داده ایم. او نزدیک 100 دور با اتوموبیل زد، سرعتش خوب بود و از لحاظ تکنیکی هم اطلاعات آماری خوبی در اختیار ما گذاشت. او هر کاری که ما انتظارش را داشتیم، انجام داد و به همین دلیل می گویم که انتخاب طبیعی مان بود.

ولی برای دانستن این نکته که کارلوس ساینز جونیور تا چه اندازه رویای راننده فرمول یک شدن داشته، فقط کافی است به حرف های خودش رجوع کنیم.
وی در آخر خاطر نشان کرد: یادم نمی رود که دنیمه شب از خواب بیدار شدم تا گرندپری استرالیا را تماشا کنم. آن زمان فقط 5 سالم بود و هیچ وقت دلم نمی خواست حتی یک مسابقه را هم از دست بدهم." از آن روز 15 سال گذشته و حالا قرار است در سال 2015 او روی صندلی اتوموبیلی بنشیند که در بزرگترین رویداد ورزش های موتوری با بزرگان رقابت خواهد کرد.