۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲

سیدعلی خمینی: امیدوارم گزینه نظامی روی هیچ میزی نباشد

نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت که نسبت به صداقت سازمان‌های بین‌المللی چون شورای امنیت و همچنین قدرت‌های نظامی جهانی برای مبارزه با افراط‌گرایی تردید وجود دارد.
کد خبر : ۲۱۳۶۹۳
صراط: سید‌علی خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی امروز در نخستین کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری در محل سالن اجلاس سران طی سخنانی با بیان اینکه هیچ محقق منصفی نمی‌تواند منکر تاثیر شگرف انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل شود اظهار داشت: این انقلاب توانست بار دیگر پرچم دینداری توام با عقلانیت را به اهتزاز درآورد.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی قدرت‌های نظامی جهانی و سیاسی و از جمله شورای امنیت سازمان ملل وجه غالب همت خود را بر این گذاشته‌اند که با افراطی‌گری مبارزه کنند اظهار داشت: اینکه همه آنها از سر صدق در این معرکه وارد شده باشند جای تردید است.
 
وی همچنین اضافه کرد: تا زمانی که تفکر تکفیر و این عقیده که من تنها حق هستم و همه باطل بر جهان حاکم باشد تلاش برای جلوگیری از خشونت در میدان عمل به خشونتی دیگر می‌انجامد.
 
نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی اضافه کرد: بی‌شک از کشته شدن جوانان فریب‌خورده در معرکه افراط‌گرایی عراق و شام ناراحت می‌شویم ولی چه می‌شود کرد؟ وقتی دست آنها به خون بی‌دین و با دین آغشته است باید در عمل با آنان مبارزه کرد.
 
سید‌علی خمینی اضافه کرد: این کنفرانس‌ها بدین منظور برگزار می‌شود که بنیان اندیشه افراط‌گرایی را با جهاد فرهنگی خشک کنیم.
 
وی افزود: تا زمانی که نهادهای بین‌المللی و بنگاه‌های صهیونیستی به جای محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در نظام‌های تفکر‌ساز خود به تئوریزه کردن تفکرشان می‌پردازند چشم‌انداز روشنی برای صلح وجود ندارد.
 
سید‌علی خمینی اضافه کرد: مادامی که دنیا با سیاست دوگانه به کشورهایی نگاه می‌کند که آنها مرکز تفکر‌های تفریطی هستند نمی‌‌توانیم چشم‌اندازی برای صلح پایدار داشته باشیم.
 
وی افزود: مادامی که ریشه فاسد اندیشه افراطی در زمین وجود دارد شجره خبیثه افراط‌گرایی از آن رشد می‌کند که میوه‌ای جز خشونت نخواهد داشت.
 
سید‌علی خمینی در پایان ابراز امیدواری کرد که گزینه نظامی روی هیچ میزی نباشد.
منبع: فارس
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید