۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶

آمریکا با ابزار شکنجه به بن‌لادن دست یافت

یک روزنامه آمریکایی در ضمن گزارشی در خصوص گزارش سنا از شکنجه‌های سیا، تصریح کرد که در این گزارش مشخص خواهد شد که برخی اطلاعات منجر به دسترسی به اسامه بن‌لادن، با شکنجه به دست آمده‌اند.
کد خبر : ۲۱۳۷۱۲
صراط: روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در ضمن گزارشی در خصوص انتشار چکیده گزارش شکنجه سیا توسط سنای آمریکا، اذعان کرد که در این گزارش روشن می‌شود که برخی اطلاعات منجر به دست‌یابی به اسامه بن‌لادن از طریق شکنجه به‌دست آمده‌اند.
 
بنابراین گزارش، بحث در خصوص این موضوع حول محور یک شخص کویتی که مستقیما برای اسامه بن‌لادن کار می‌کرده، می‌چرخد. مقامات سابق سیا و جمهوری‌خواهانی که در کمیته تحقیق حضور دارند می‌گویند که تعدادی از بازداشت‌شدگان توسط سیا تحت بازجویی‌های سخت قرار گرفته‌اند تا اطلاعاتی در خصوص بن‌لادن ارائه کنند.
 
در سال 2004، مقامات سیا یک پاکستانی را به نام «حسن گول» دستگیر کردند که بعدها اذعان کرد که آن شخصیت کویتی در القاعده نقش مهمی به عنوان قاصد داشته است. دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که این شخص نقشی محوری در یافتن بن‌لادن داشته است. پاکستانی مزبور مورد شکنجه قرار گرفته اما [بنابر ادعای سیا] قبل از اینکه شکنجه شود اطلاعات مربوط به بازداشت‌شده کویتی را لو داده بود.
 
این در حالی بود که بازداشت‌شدگانی چون شیخ خالد محمد، که خود گفته از طراحان حملات یازده سپتامبر بوده، با وجود شکنجه در خصوص این قاصد کویتی اطلاعات غلط داده بودند.
 
واشنگتن‌پست از شکنجه خود این قاصد کویتی و نام او حرفی به میان نیاورده است.
منبع: فارس
برچسب ها: بن لادن آمریکا سیا