۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

مبارزه با فساد اراده می‌خواهد نه همایش

عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: مبارزه با فساد نیازمند اراده جدی است و مشکل ما در این حوزه این است که دستگاه‌های نظارتی ما یا از اختیارات لازم برخوردار نیستند و یا نسبت به مفاسد با مسامحه برخورد می‌کنند.
کد خبر : ۲۱۳۷۲۷
صراط: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام خبر کشف فساد 12 هزار میلیاردی توسط وزیر اقتصاد، گفت:‌ یکی از عوامل فساد در کشور ورود صاحبان قدرت و مسئولان است که امکان تصمیم‌گیری دارند.
 
وی ادامه داد: وقتی کسی فسادی در وسعت زیاد را انجام می‌‌دهد به پشتوانه صاحبان قدرت است و در غیر این صورت هیچ فردی تا زمانی که فضایی توسط مسئولان برایشان ایجاد نشود امکان فساد ندارند و عمده‌ترین مشکل ما در بحث فساد در همین بخش است.
 
عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: وقتی انتخاب و عزل و نصب وزرا، مدیران و رؤسا بر اساس باندبازی، حزب‌بازی، فامیل‌بازی و طایفه‌گری باشد طبیعی است که ما شاهد فساد در کشور هم باشیم. مسئولین ما در برخورد با فساد باید با کسانی که مفسدان را همراهی می‌کردند برخورد کنند.
 
موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: آنچه که در امر مبارزه با فساد باید اتفاق بیفتد نظارت دستگاه‌های نظارتی است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره داشتند همایش‌ها و سمینارها نمی‌توانند جلوی فساد را بگیرند بلکه آنچه که سد راه فساد می‌شود اراده جدی، جلوگیری از هرگونه حرکت‌هایی است که خلاف قانون است.
 
وی افزود: مشکل اینجاست که دستگاه‌های نظارتی یا از اختیار لازم برخوردار نیستند یا در صورت داشتن اختیار با مسامحه نسبت به مفاسد برخورد می‌کنند.
 
عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت:‌ ارقام فساد دور از چشم و دسترس مسئولان نظارتی نیست. مگر می‌شود فسادی اتفاق بیفتد و متولیان امر از آن اطلاعی نداشته باشند که اگر اینگونه باشد وای به حال دستگاه‌های نظارتی ما و اگر مطلع بودند و مسامحه داشتند تا سوءاستفاده کنندگان به بیت‌المال دسترسی پیدا کنند باز هم وای به حال این دستگاه‌ها.
منبع: فارس