۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

پیشنهاد یک نماینده به دولت درباره قیمت‌نان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید حساسیت‌های جامعه در افزایش قیمت کالاهای اساسی مانند نان را در نظر بگیرد و پیشنهاد می‌شود قیمت نان کاملا آزاد و یارانه آن مستقیما به حساب مردم واریز شود.
کد خبر : ۲۱۳۷۲۸
صراط: محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت نان در کشور اظهار داشت:‌ دولت باید در موضوع افزایش کالاهای اساسی حساسیت مردم را در تغییر قیمت بسنجد و متناسب با آن عمل کند و در موضوع نان نیز کار باید به همین صورت باشد.
 
وی افزود: ما در حال حاضر شاهد اختلاف قیمت در داخل و خارج کشور هستیم و هر چند یارانه به موضوع نان اختصاص داده می‌شود، اما به دلیل این اختلاف قیمت زیاد، شاهد حساسیت کمتری نسبت به افزایش قیمت نان هستیم.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: ما در حالی که واردکننده گندم به کشور هستیم، صادرکننده گندم و البته به صورت محصولاتی چون ماکارونی نیز هستیم که این امر سبب می‌شود تا یارانه گندم و نان مستقیما به دست مردم نرسد و موضوع دیگر حضور تعداد قابل توجهی از اتباع خارجی در کشور است که به واقع از یارانه ایرانیان استفاده می‌کنند.
 
پورابراهیمی تصریح کرد:‌ راهکاری که در بحث قیمت نان می‌توان ارائه کرد این است که قیمت نان به طور کامل آزاد شود و یارانه آن مستقیما به حساب مردم واریز شود تا از این طریق یارانه اختصاص یافته به نان مستقیما در اختیار مصرف‌کنندگان اصلی قرار گیرد.
منبع: فارس