۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰

هشدار فلسطین درباره افزایش تجاوزات علیه قدس

وزارت امور خارجه فلسطین با محکوم کردن جنگ فراگیر رژیم صهیونیستی علیه قدس و مقدسات آن نسبت به افزایش این تجاوزات در جریان انتخابات این رژیم هشدار داد.
کد خبر : ۲۱۳۸۱۰
صراط: به نقل از رسانه های خبری فلسطین، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه ای سیاست تخریب منازل فلسطینیان را که رژیم اشغالگر آن را بخش جدایی ناپذیر مجازات های جمعی علیه اهالی قدس می داند، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که تداوم اقدامات اسرائیل در تشویق یهودیان افراطی و گروه های شهرک نشین برای یورش به مسجد الاقصی بیانگر دعوت رسمی اسرائیل به جنگ دینی و شورش علیه قانون بین المللی و خواسته جهانی برای توقف فعالیت های شهرک سازی است.
در این بیانیه همچنین با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت های مستمر رژیم اشغالگر در قدس، بر تحرک فوری برای حمایت از ملت فلسطین و اتخاذ اقدامات لازم جهت وادار کردن اسرائیل به احترام گذاشتن به حقوق بین الملل و توافقنامه های ژنو تاکید شده است.

اسرای جهاد اسلامی دست به اعتصاب غذا زدند

«زید بسیسی» عضو کادر رهبری اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین از آغاز اعتصاب غذای گروهی از اسرای این جنبش به دنبال شکست مذاکرات با اداره زندان ها درباره پرونده اسیر «نهار السعدی» که از 20 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، خبر داد.
بسیسی اظهار داشت که کادر رهبری اسرای جنبش جهاد اسلامی فهرست اولیه اسرایی که در مرحله اول اعتصاب غذای خود را آغاز کرده اند، به اداره زندان ها ارائه کرده است.
وی اشاره کرد که تعداد این اسرا 35 نفر است.

حماس: فروپاشی ائتلاف نتانیاهو، سست بودن پایه های رژیم صهیونیستی را ثابت کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که فروپاشی ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی و انحلال کنست دلیلی بر سردرگمی و سرخوردگی صهیونیست ها پس از شکست در جنگ غزه و پایداری مثال زدنی مقاومت است.
سخنگوی حماس در اظهاراتی تصریح کرد که فروپاشی ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی ثابت کرد که پایه های این رژیم و ساختار سیاسی و اجتماعی آن چقدر سست و ضعیف است.
فوزی برهوم تصریح کرد که برای جنبش متبوعش فرقی ندارد که کدام حزب صهیونیستی روی کار بیاید، زیرا همه آن ها دو روی یک سکه هستند.
این در حالی است که پس از شکست دشمن صهیونیستی در جنگ غزه و پیروزی و پایداری بی نظیر مقاومت، اعضای ائتلاف دولت بارها یکدیگر را در این زمینه مقصر دانسته و همدیگر را متهم کردند و این اختلافات روز به روز گسترده تر شد تا در نهایت به فروپاشی ائتلاف دولتی منجر شد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سعی دارد تا انتخابات ریاست حزب لیکود را یک هفته زودتر برگزار کند تا خود را برای انتخابات سراسری آماده کند.

الزهار: فتح در برابر واردات مصالح ساختمانی مانع تراشی می کند

«محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که جنبش فتح به ریاست «محمود عباس» مسئول محاصره نوار غزه است و در برابر واردات مصالح ساختمانی به غزه مانع تراشی می کند.
وی افزود که فتح مسئول مشکلات ملت فلسطین اعم از به تعطیلی کشاندن مقاومت، بازسازی و آشتی است.
الزهار اظهار داشت که این اقدامات جنبش فتح واکنش به شکست این جنبش در انتخابات شهرداری ها و مجلس قانونگذاری است.
وی همچنین با اشاره به اینکه جنبش فتح قضیه فلسطین را به نقطه صفر رسانده است، نسبت به خطرات ادامه سیاست های این جنبش در کرانه باختری هشدار داد.

حماس خواستار اعمال فشار کشورهای عربی بر مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" از شرکت کنندگان در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در دوحه ـ پایتخت قطر ـ خواست مصر را برای بازگشایی گذرگاه زمینی رفح تحت فشار قرار دهند.
یکی از رهبران حماس در این باره اظهار داشت که مساله فلسطین به ویژه قضیه قدس که هر روز در معرض جنایت های دشمن صهیونیستی قرار دارد، باید در راس برنامه های اجلاس شورای همکاری خلیج فارس باشد.
صلاح بردویل ضمن هشدار در مورد ادامه فشارها بر ملت فلسطین در باریکه غزه، تصریح کرد که این مساله ممکن است موجب انفجار اوضاع شده و سراسر منطقه را در برگیرد.
از سوی دیگر، بردویل از کشورهای شرکت کننده در اجلاس مذکور خواست به تعهدات خود در مورد بازسازی باریکه تحت محاصره غزه که هر لحظه با مرگ تدریجی دست و پنجه نرم می کند، عمل کنند.
وی ضمن اشاره به حمایت کشورهای عربی از مساله فلسطین، خواستار ادامه حمایت های این کشورها از فلسطینیان به ویژه ساکنان تحت محاصره باریکه غزه شد.
بردویل تاکید کرد که اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر مداخله حماس در امور داخلی کشورهای عربی اتهاماتی باطل و بی اساس است و به هیچ وجه صحت ندارد. وی اظهار داشت که این اخبار صرفا ساخته برخی رسانه های مغرض است که می خواهند حقایق را وارونه جلوه داده و به ناحق اتهاماتی را به حماس وارد کنند.

توپخانه رژیم صهیونیستی شرق البریج را هدف قرار داد

توپخانه رژیم صهیونیستی صبح امروز سه شنبه اراضی زراعی شهروندان در شرق اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.
بر اساس این گزارش، توپخانه رژیم صهیونیستی که در نوار مرزی شرق اردوگاه البریج مستقر است، یک گلوله به سمت اراضی شهروندان در شرق البریج شلیک کرد که خسارت های زیادی به بار آورد اما آسیبی به هیچ یک از شهروندان نرسید.
منبع: تسنیم