۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳

فرهادی را حداد به روحانی پیشنهاد داد

اشرف بروجردی از معاونین وزارت کشور دولت اصلاحات گفت: فرهادی توسط حداد عادل به روحانی پیشنهاد شده است.
کد خبر : ۲۱۳۸۹۲
فرهادی را حداد به روحانی پیشنهاد داد
صراط: اشرف بروجردی از معاونین وزارت کشور دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان، فرهادی را ناآشنا به وزارت علوم معرفی کرد و گفت: آقای فرهادی مدت‌ها از وزارت علوم فاصله داشته و از نزدیک با اتفاقات این وزارتخانه آشنایی ندارد. گزینه‌هایی که برای وزارتخانه علوم معرفی شدند به نوعی قرابت فکری بیشتری نسبت به آقای فرهادی با کادر علمی دانشگاه‌های کشور داشتند. بین آقای فرهادی و جامعه علمی تنها یک گپ مختصر اتفاق افتاده و رابطه عمیق و تنگاتنگی وجود ندارد.
وی ادامه می‌دهد: شاید برخی عنوان کنند که به هر حال او در گذشته برای مدتی وزیر علوم بوده و با جنبه‌های کار در وزارت علوم بیگانه نیست. با این وجود باید عنوان کرد که وی یک پزشک بوده و جزئی از کادر علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم پایه نیست. فضایی که بر علوم پزشکی حاکم است با فضایی که بر علوم انسانی و علوم اجتماعی حاکم است کاملا متفاوت است.
بروجردی با بیان اینکه فرهادی باید راه توفیقی و فرجی‌دانا و نجفی را ادامه دهد، گفت: دومین چالش پیش روی آقای فرهادی انتخاب کادر همکاران خود است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فرهادی هم به مانند همه مدیران این حق را دارد که به سلیقه خود همکارانش را انتخاب کند.
آقای فرهادی در انتخاب همکاران خود نباید به سراغ کسانی برود که با فضای وزارت علوم بیگانه هستند.
خبرنگار پرسید با نگاهی به گزینه‌های پیشنهادی آقای روحانی برای وزارت علوم می‌توان نوعی شباهت در رویکرد را در تمامی گزینه‌ها مشاهده کرد. در این زمینه حتی می‌توان به سخنان آقای جهانگیری استناد کرد که به تازگی عنوان کرد که آقای فرهادی با گزینه‌های قبلی تفاوت چندانی ندارد. حتی آیت‌ا... هاشمی قبلا عنوان کرده بودند که آقای فرهادی همان آقای معین است و تفاوت خاصی بین این دو نیست. به نظر شما آقای روحانی با برنامه خاصی دست به چیدمان گزینه‌های وزارت علوم می‌زدند؟
بروجردی در پاسخ گفت: به نظر من این گزینه‌ها کاملا هم یکسان نیستند. این گزینه‌ها در رویکردی که به وزارت علوم و جامعه علمی دارند با یکدیگر متفاوت هستند.

بروجردی همچنین گفت که فرهادی توسط حداد عادل به روحانی پیشنهاد شده است.
یادآور می‌شود پیش از این رسانه‌های حامی فتنه به اعتبار اینکه فرهادی در جلسه رای اعتمادچفیه بر دوش انداخت و تصریح کرد: «فصل‌الخطاب ما رهبری و خط قرمز ما فتنه است»، وزارت او را عقب‌نشینی خود ارزیابی کردند و حتی روزنامه‌های داخلی چون اعتماد و شرق سخنان صریح فرهادی در مجلس را از متن خبر جلسه رای اعتماد به طور کامل حذف کردند! به نوشته برخی از این محافل، وفاداری فرهادی به نظام، کار را برای ساختارشکنان سخت می‌کند.
منبع: کیهان